پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3538
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶
اندازه متن
مدیر طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت خبر داد:

اجرای ۱۵۰ طرح اشتغال در محله هرندی

تا یک ماه آینده ۱۵۰ طرح به طور کامل اجرایی شده و بستر اشتغال استمرار اجرای طرح‌های اشتغالزایی فراهم شده است.
اشتغال زایی

مدیر طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت از اجرای ۱۵۰ طرح اشتغالزایی در محله هرندی تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی نیازی  از ایجاد اشتغال با محور توسعه منطقه‌ای در محله شهید هرندی تهران خبرداد و گفت: بنیاد برکت به عنوان نهاد ایجاد شغل طرحی را با عنوان بازآفرینی زیست‌بوم اشتغال در محله هرندی اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در محله شهید هرندی نیاز به توجه به ابعاد مختلف دارد و ما برای ایجاد شغل در این محله سعی کردیم تا برای طرح‌های اشتغال پیوست فرهنگی ایجاد کنیم و با هدف شناسایی ظرفیت‌ها به منطقه ورود کردیم و قصد ما این بود که اشتغالی را ایجاد کنیم که هویت ساز باشد.

مدیر طرح‌های اجتماع محور بنیاد برکت در همین رابطه ادامه داد: تلاش کردیم تا هویتی را به منطقه در حوزه اشتغال بدهیم که به واسطه این هویت بخشی سکونت در آن محله سکونتی با دوام باشد و مردم به واسطه اشتغال دارای هویت شوند و به زیست بوم حقیقی خود دست یابند.

نیازی عنوان کرد: از زمستان سال ۹۷ به اشتغال در محله شهید هرندی ورود کردیم و در صدد اجرای ۱۵۰ طرح برای اشتغال در این محله هستیم و نیازمند انجام مقدمات و ایجاد زیرساخت‌هایی در هرندی بودیم و یکی از زیرساخت‌ها در حوزه مرجع رجوع مردم بود تا دغدغه‌های اشتغال مردم را پاسخ دهیم.

وی به موقعیت محله هرندی اشاره کرد و گفت: با توجه به مجاورت محله هرندی به بازار بزرگ تهران و اهمیت بازار در کسب و کار در سطح تهران و کشور، ساکنان این محله خدماتی را به بازار ارائه می‌دهند اما این خدمات هویت ساز نیست و به صورت عمده از مشاغل سطح پایین است در صورتیکه پتانسیل وجود دارد تا آن مشاغل به عنوان مشاغل سطح متوسط تعریف شوند که نیاز بازار نیز است.

مدیر طرح‌های اجتماع محور بنیاد برکت افزود: به عنوان مثال بازار تهران نیاز به خدماتی دارد خدماتی که با پیشرفت‌های روز منطبق شده و به روز شده باشد مانند خدماتی در حوزه فناوری اطلاعات و به کارگیری آن در حوزه بازاریابی و فروش بر این اساس کسب و کارهای محله هرندی را در بستر اینترنت معرفی می‌کنیم.

نیازی به ظرفیت جوانان منطقه هرندی اشاره و بیان کرد: قابل ذکر است که جوانان و نوجوانان در محله هرندی قابلیت کار با نرم افزار و تولید محتوای انیمیشنی داشتند در حالی که این استعداد آنها شناسایی نشده و صرفاً از توانایی خود برای انجام بازی های اینترنتی و پر کردن اوقات فراغت استفاده می‌کردند و با مشاوره شغلی این جوانان مستعد به سمت فعالیت در حوزه طراحی و انیمیشن سوق داده شدند.

وی یادآور شد: به مشاغل موجود در منطقه نیز توجه داشتیم البته تلاش کردیم تا آنها را با دوام تر کنیم هم اکنون در منطقه شهید هرندی گروه پشتیبان بازار و گروه دیگری پشتیبان تولید هستند.

مدیر طرح‌های اجتماع محور بنیاد برکت در توضیح بیشتر طرح‌های اشتغالزا در محله هرندی، گفت: هم اکنون در بخش تولید در محله شهید هرندی به تولید کیف و نرم افزار ورود کرده‌ایم که بخشی از این تولید در خانه‌ها قابلیت انجام دارد و بخش دیگرش در کارگاه ها انجام می شود.

نیازی از اجرایی شدن طرح‌ها خبر داد و افزود: تا یک ماه آینده ۱۵۰ طرح به طور کامل اجرایی شده و بستر اشتغال استمرار اجرای طرح‌های اشتغالزایی فراهم شده است.

وی همچنین دستفروشی را یکی از مشاغل وابسته به مهاجرت به شهرهای بزرگ دانست و گفت: در سابقه این حرفه اکثر افراد از روستاها به شهرها آمدند و با ایجاد شغل در روستاها شاهد مهاجرت معکوس بودیم و ما طرح‌های ویژه‌ای برای اشتغال دستفروشان و یا مشاغلی که محدودیت قانونی دارد طراحی می‌کنیم و اکنون در حوزه کوله‌بران ورود کردیم و تقویت روستاها از نظر اشتغال موجب می‌شود که افراد به روستاهای باز گردند.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر