پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3397
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۶
اندازه متن
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد:

افزایش مصرف جهانی الکل نسبت به ۳۰ سال گذشته در اروپا و آمریکا

آمارها نشان می‌دهد، ۱۵ درصد از مردان و ۳.۵ درصد از زنان اروپا و ۱۱.۵ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان آمریکای شمالی به بیماری‌های ناشی از مصرف الکل مبتلا هستند.
الکل

بر اساس آخرین تحقیقات، مصرف جهانی الکل نسبت به ۳۰ سال گذشته افزایش یافته و نیمی از بزرگسالان جهان تا سال ۲۰۳۰ مصرف الکل خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و  به نقل از گاردین، بنا بر اعلام محققان، مصرف الکل در جهان نسبت به ۳۰ سال گذشته به ویژه در قسمت‌هایی از چین و هند افزایش یافته است.

بر اساس نتایج تحقیقات پیش بینی می‌شود، مصرف جهانی الکل طی یک دهه آینده نیز ۱۷ درصد افزایش یابد. این در حالی است که این آمار بین سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۷، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

نتایج بررسی بر روی ۱۸۹ کشور حاکی از آن است، تا سال ۲۰۳۰ نیمی از بزرگسالان جهان الکل مصرف خواهند کرد و یک چهارم افراد نیز حداقل یک بار در ماه مصرف الکل خواهند داشت.

به‌طورکلی ۲۳۷ میلیون نفر از مردان و ۴۶ میلیون از زنان جهان به بیماری‌های مرتبط با مصرف الکل مبتلا هستند. به علاوه بیش‌ترین میزان بیماران الکلی متعلق به اروپا و آمریکای شمالی است.

آمارها نشان می‌دهد، ۱۵ درصد از مردان و ۳.۵ درصد از زنان اروپا و ۱۱.۵ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان آمریکای شمالی به بیماری‌های ناشی از مصرف الکل مبتلا هستند.

به علاوه مصرف الکل میان بزرگسالان ۱۵ سال به بالای اروپا و آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۷، از تمامی نقاط جهان بیشتر بوده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد، شمال آفریقا و خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ کم‌ترین مصرف الکل در جهان را داشته اند.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است، سرانه جهانی مصرف الکل در سال ۱۹۹۰، ۵.۹ لیتر بوده و این رقم سال ۱۹۹۷ به ۶.۵ لیتر افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۳۰ به ۷.۶ لیتر افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر