پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3347
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۳
اندازه متن
معاون بهزیستی خبرداد:

تحویل 820 کودک دچار اعتیاد به بهزیستی در 6 ماه ابتدای سال گذشته

تعدادی از کودکانی که وارد سیستم بهزیستی می شوند، کودکان و نوزادان تحت تاثیر مواد مخدر هستند. همچنین، بررسی ها نشان می دهد تقریبا 50 درصد خانواده های کودکان و نوزادان مراکز بهزیستی، صلاحیت نگهداری و حضانت آنها را ندارند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:طی 6 ماه در سال گذشته، 820 کودک و نوزادی که تحت تاثیر مواد مخدر بودند، تحویل مراکز بهزیستی شدند. این کودکان و نوزادان یا از مادر دارای اعتیاد به دنیا آمده بودند یا به دلایل دیگر تحت تاثیر مواد قرار گرفته بودند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از ایران آنلاین، حبیب الله مسعودی فرید افزود: تعدادی از کودکانی که وارد سیستم بهزیستی می شوند، کودکان و نوزادان تحت تاثیر مواد مخدر هستند. همچنین، بررسی ها نشان می دهد تقریبا 50 درصد خانواده های کودکان و نوزادان مراکز بهزیستی، صلاحیت نگهداری و حضانت آنها را ندارند.

وی اظهار داشت: از 820 کودک تحت تاثیر مواد مخدر که به بهزیستی تحویل شد، 60 تا 70 درصد آن ها نوزاد بودند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکان تحت تاثیر مواد مخدر هنگامی که می خواهند وارد مراکز بهزیستی شوند، ابتدا باید سم زدایی آن ها در نظام سلامت، انجام و بعد از آن بررسی های مددکاری آغاز شود.
مسعودی فرید افزود: در بسیاری از مواقع در همان ابتدا مددکاری بیمارستان اقداماتی برای کودکان تحت تاثیر مواد انجام می دهد.
وی ادامه داد: سیاست ما این است که اگر خانواده سببی یا نسبی صلاحیت داشته باشد کودک به داخل خانواده بازگردد اما اگر خانواده صلاحیت نگهداری کودکان را نداشته باشند کودکان وارد سیستم بهزیستی شوند.

منبع: ایران آنلاین

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر