پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3302
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
اندازه متن
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

افزایش مالیات بر سیگار بار روانی مثبتی در جامعه ایجاد می‌کند

تمامی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با این افزایش مالیات سیگار موافق بودن، چرا که تمامی اعضای کمیسیون پزشک و متخصص حوزه سلامت هستند، اما متاسفانه برای برخی از افراد سود مادی نسبت به سلامتی ارجعیت دارد، از همان زاویه به مسائل نگاه می‌کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش مالیات بر سیگار می‌توانست بار روانی مثبتی در جامعه ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بشیر خالقی درباره عدم افزایش مالیات بر سیگار و دخانیات گفت: همه افراد بر ضرر‌های زیاد سیگار آگاهی دارند، بی تردید افزایش مالیات بر سیگار می‌توانست تا حدودی مصرف سیگار در جامعه را کاهش دهد اما اکثریت نمایندگان با افزایش مالیات بر دخانیات به میزان پیشنهاد شده مخالفت کردند.  

نماینده مردم خلخال و کوثردر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استدلال مخالفان افزایش مالیات بر سیگار  افزایش قاچاق بود، تصریح کرد: به عقیده بنده افزایش مالیات بر سیگار ارتباط چندانی با قاچاق سیگار ندارد، اما این موضوع به عنوان یک بهانه در مجلس مطرح شد.

خالقی افزایش عوارض سیگار را مهمترین راهکار کاهش مصرف دانست و گفت: مضر بودن مصرف دخانیات برای سلامتی توسط همه جوامع علمی دنیا پذیرفته شده است، به همین اساس باید راهکارهایی برای کاهش مصرف اتخاذ شود و در واقع افزایش مالیات و اعمال آن بر خرده فروشی سیگار مهمترین تجربه و تنها راهکاری است که در دنیا تاکنون جواب‌گوی کاهش مصرف بوده است از طرفی مبلغی که از این افزایش قیمت به دست می‌آید صرف حوزه‌های سلامت و بهداشتی و درمانی کشور می‌شود.

بار روانی مثبت افزایش مالیات بر سیگار در جامعه

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تصویب افزایش مالیات بر سیگار می‌توانست بار روانی مثبتی در جامعه ایجاد کند، متاسفانه در ماه‌های اخیر نرخ تمامی کالا‌های اساسی چند برابر شده اما نمایندگان در کمال تعجب با افزایش عوارض بر سیگار مخالفت کردند.

افراد ذی‌نفع مانع افزایش مالیات بر سیگار شدند

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس  با بیان اینکه برخی افراد به دلیل ذی‌نفع بودن مانع افزایش مالیات بر سیگار شدند افزود: تمامی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با این افزایش مالیات سیگار موافق بودن، چرا که تمامی اعضای کمیسیون پزشک و متخصص حوزه سلامت هستند، اما متاسفانه برای برخی از افراد سود مادی نسبت به سلامتی ارجعیت دارد، از همان زاویه به مسائل نگاه می‌کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر