پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3120
۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۳
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:

نبود فضای کافی برای ساماندهی ۱۵هزار کارتن‌خواب در سرما دغدغه جدید پایتخت/ شهرداری باید ایجاد سرپناه برای کارتن‌خواب‌ها را در بودجه سالانه خود بگنجاند

شهرداری هر سال باید قبل از آغاز فصل سرما اعتبارات لازم برای ساماندهی کارتن خواب‌ها را در بودجه سالانه خود بگنجاند.
سمیه محمودی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان برای رفع آسیب‌های اجتماعی پایتخت بر این مهم تاکید کرد که شهرداری باید ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در فصل سرما را در بودجه سالانه خود بگنجاند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سمیه محمودی در مورد انتشار خبری از سوی شهردار اسبق تهران مبنی بر اینکه با وجود 15 هزار کارتن خواب در پایتخت، سامانسراهای این شهر تنها از ظرفیت پذیرش ۵ هزار کارتن خواب برخوردار هستند، گفت: کارتن خوابی یکی از اقسام آسیب‌های اجتماعی است که مجلس برای رفع آن در دو سال اخیر بودجه خوبی را تعیین کرده است تا دستگاه‌های مربوطه بتوانند در این مورد به آسیب‌شناسی و ارائه راهکار بپردازند.

مجلس به وظیفه خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خوبی عمل کرده است

نماینده مردم شهرضا درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خلاء قانونی و کمبود منابع مالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، ادامه داد: البته ما در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی هم قانون داریم و هم برای آن ردیفی مشخص شده تا سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادهایی که با بهره‌مندی از بودجه ملی فعالیت دارند برای این حوزه چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری هر سال باید قبل از آغاز فصل سرما برای ساماندهی کارتن خواب‌ها اقدام کند و این موضوع را در بودجه سالانه خود بگنجاند و به گونه‌ای در این زمینه جمع‌بندی کند که بتواند این افراد را به بهترین شکل ساماندهی کند.

خانه‌های اجتماعی وزارت راه و شهرسازی به چه منظور ایجاد شده است؟

محمودی خاطرنشان کرد: خانه‌های اجتماعی که وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرده است نیز باید به گونه‌ای برای بازسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند که به محلی برای بروز آسیب‌های اجتماعی تبدیل نشود.

وی اظهار کرد: البته دبیر اجرایی برای رفع آسیب‌های اجتماعی وزیر کشور است و حتی در این وزارتخانه سازمانی را تحت عنوان امور اجتماعی کشور نیز ایجاد کرده که در سال‌های اخیر به منظور رسیدگی به این بخش فعالیت می‌کند، ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز دائما بر ضرورت رفع آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند و جلسات منظمی را نیز به منظور بررسی این مهم با سران قوا برگزار می‌کنند.

افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی حاصل عملکرد ضعیف مسئولان است

این نماینده مردم درمجلس دهم، تاکید کرد: هم‌اکنون متولیان امر باید حرکت اثرگذاری برای رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور داشته باشند، ضمن اینکه هدف از ایجاد سازمان امور اجتماعی کشور این بوده که اجرای برنامه‌های نهادهای مختلف در جهت رفع این معضل را مدیریت کند تا به یک جمع‌بندی واحد برسند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: متاسفانه تاکنون یا اقدام اثرگذاری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی صورت نگرفته یا اقدامات ضعیف بوده است و باعث شده بجای اینکه شاهد روند کاهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باشیم با افزایش آمارها در این حوزه مواجه شویم، ضمن اینکه شرایط اقتصادی کنونی نیز بر آن دامن زده است و می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای ممانعت از گسترش این معضل در کشور به ویژه پایتخت ورود پیدا کنند.

 منبع: خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر