پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3028
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۷
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بهترین راه برای برون رفت از معضل اعتیاد

ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار عملکرد قابل قبولی در چند سال اخیر داشته است، با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد روند رو به رشد مصرف و توزیع را تا حدی کنترل کرده است.
عبدالرضا عزیزی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر توانست روند رو به رشد مصرف و توزیع مواد مخدر را تا حدودی کنترل کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این رابطه گفت: برای کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر در کشور تنها دولت و دستگاه‌های امنیتی نقش ندارند، بیشتر مسئولیت بر عهده خانواده‌ها و خود مردم است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید جوانان را نسبت به انواع مواد مخدر و تاثیر مخرب بر جسم و روان مصرف کننده و عواقب اجتماعی آن آگاه کرد، این اطلاع رسانی‌ها و آموزش‌ها در قالبهای مختلفی همچون کلاس‌های آموزشی، واحدهای درسی در دانشگاه، رسانه‌ها و مطبوعات در حال انجام شدن است و قطعاً باعث کاهش مصرف خواهد شد.

اعتیاد، یک معضل بزرگ اجتماعی در جهان 

این نماینده دور دهم مجلس در رابطه با توزیع مواد مخدر در مدارس، کتابخانه‌ها و آموزشگاه‌ها با عناوین و ترفند‌های مختلفی همچون افزایش تمرکز، دقت و بی خوابی، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم دائما در مدارس و آموزشگا‌ها از نیروهای امنیتی و انتظامی استفاده کنیم، آموزش و آگاهی در این زمینه بیشترین تاثیر را در کاهش گرایش و مصرف مواد مخدر خواهد داشت. اعتیاد یک موضوع بسیار پیچیده است به نوعی که در تمامی جهان به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی شناخته شده است.

افزایش چند برابری سطح زیر کشت مواد مخدر در افغانستان 

عزیزی اظهار کرد: در افغانستان قبل از ورود آمریکا، حداکثر 83 هزار هکتار مواد مخدر کشت می‌شد و حاصل آن 5 هزار تن تریاک بود اما در حال حاضر بیش از 300 هزار هکتار مواد مخدر کشت شده و 9 هزار تن تریاک تولید می‌شود، بخشی از این تولیدات به مرفین تبدیل شده و در پزشکی مصرف می‌شود، اما به دلیل گران بودن و جذابیت خرید فروش و میزان سود بسیار بالای این مواد، افرادی را به طمع سود و درآمد بیشتر به سمت خودش جذب می‌کند و طبیعی است این افراد برای ایجاد بازار فروش اقدام به فریب جوان‌ها خواهند کرد.

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بهترین راه برای برون رفت از معضل اعتیاد 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار عملکرد قابل قبولی در چند سال اخیر داشته است، با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد روند رو به رشد مصرف و توزیع را تا حدی کنترل کرده است اما به تنهایی نمی‌تواند کار محسوسی انجام بدهد و باید خانواده‌ها و رسانه‌ها برای آموزش و اطلاع رسانی هر چه بیشتر مردم وارد میدان عمل و مبارزه با مواد مخدر بشوند.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر