پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2976
۲۸ امرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۶
اندازه متن
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:

شیوع بیماری‌های غیرقابل درمان نتیجه ساماندهی نشدن معتادان متجاهر/ معتادان پس از گذشت دو هفته از جمع‌آوری رها می‌شوند

مسلم است که این بیماری ها خسارات جبران ناپذیری را به جامعه از لحاظ روانی و جسمی وارد خواهد کرد؛ بنابراین باید در درجه اول این چند هزار معتاد متجاهر را کنترل کنیم و بعد به سراغ پیش گیری برویم.
ذبیح نیکفر لیالستانی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که مردم و رسانه ها باید در خصوص رسیدگی به آسیب های اجتماعی مطالبه گری داشته باشند، گفت: متاسفانه شرح وظایف بسیاری از دستگاه های اجرایی ما در جلسه و بخشنامه خلاصه می شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت٬ ذبیح نیکفر لیالستانی  در خصوص وظایف وزارت بهداشت در قبال معتادان متجاهر بیمار گفت: وزارت بهداشت اگر به شعار خودش که همان "پیشگیری بهتر از درمان است" عمل کند، حتماً متولی برای رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر پیدا خواهد شد؛ یعنی وزارت بهداشت اگر در درون وزارتخانه متولی خاصی را برای رسیدگی به وضعیت این معتادان بیمار در نظر بگیرد در آن مرکز علاوه بر مراقبت و درمان از این افراد، از گسترش بیماری آن ها پیش گیری خواهد کرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسلم است که این بیماری ها خسارات جبران ناپذیری را به جامعه از لحاظ روانی و  جسمی وارد خواهد کرد؛ بنابراین باید در درجه اول این چند هزار معتاد متجاهر را کنترل کنیم و بعد به سراغ پیش گیری برویم. حتماً هزینه ای که برای پیشگیری خواهیم کرد در مقابل هزینه های فعلی بسیار ناچیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: شما تصور کنید چند هزار معتاد مبتلا به بیماری های خطرناک و واگیر دار در سطح شهرها رها باشند، این ها هر آن ممکن است بیماری خطرناک و گاه غیر قابل علاج خود را به افراد دیگر انتقال دهند و همین طور این بیماری گسترش پیدا کند. پس باید دستگاه های اجرایی مخصوصاً وزارت بهداشت، بهزیستی و ... هر چه سریع تر اقدامات انقلابی در جهت سالم سازی جامعه و رسیدگی به معتادان متجاهر انجام دهند.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: البته در خصوص رسیدگی به بیماران متجاهر به طور خاص و دیگر مشکلات اجتماعی به صورت عام، هم رسانه ها و هم مردم باید مطالبه گری داشته باشند. مردم و رسانه ها از ستاد مبارزه با مواد مخدر، در شهرستان ها از فرمانداران و نیروی انتظامی، از بهزیستی و وزارت بهداشت بخواهند به شکل مناسب و مستمر به این افراد رسیدگی کند. نه این که سالی یکی دو بار اقدام به جمع آوری کنند و بعد از 2 هفته دوباره در سطح شهرها رها شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرح وظایف بسیاری از دستگاه های اجرایی ما در جلساتی که برگزار و بخش نامه ایی که صادر می کنند، خلاصه می شود و بعد از تصمیم گیری و ابلاغ پیگیری صورت نمی گیرد؛ این گونه است که بعد از مدتی می بینیم جلسات و بخشنامه ها نتیجه ای در پی نداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما هر زمان در بخشی فراخوان عمومی صادر کرده ایم و از مردم کمک خواسته ایم مردم در کمک رسانی پیش قدم بوده اند. به نظرم در حوزه آسیب های اجتماعی و اعتیاد اگر کاری از دست دستگاه های اجرایی برنمی آید می توانند از مردم کمک بخواهند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر