پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2975
۲۸ امرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۵
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:

کمبود مراکز ترک اعتیاد زنانه در کشور/ زنان معتاد آسیب پذیرتر از مردان معتاد هستند

زنان از همین جامعه هستند و همانطوری که مردان معتاد به عنوان یک بیمار شناخته میشود و به دنبال ترک آنها هستیم، باید به دنبال ترک اعتیاد زنان هم باشیم، اگر به این آمارها توجه نشود روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.
سمیه محمودی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد زنانه در کشور مخصوصا در شهرستان‌های کوچک بسیار اندک بوده و در بسیاری از مناطق کشور حتی اجازه تاسیس نیز به آنها داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت٬ سمیه محمودی در  در رابطه با افزایش معتادان زن در جامعه، گفت: متاسفانه آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ سازی در کشور ما بسیار ضعیف است و بجای پرداختن به معضلات و آسیب‌های اجتماعی روی آن‌ها سرپوش می‌گذاریم، برای بررسی و مطالعه میزان افزایش معتادان، نیازمند آمارهای دقیق و کارشناسی شده هستیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتیاد خانم ها به مراتب نسبت مردان سخت‌تر و آسیب‌های ناشی از آن گسترده‌تر است، زمانی که یک زن به عنوان کانون خانواده دچار اعتیاد شود، ممکن است خانواده را متلاشی کرده و یا حتی فرزندانش را درگیر  اعتیاد کند.

وی با اشاره به عواملی که باعث افزایش اعتیاد میان زنان می‌شود، گفت: تمام عواملی که مردان را به سمت اعتیاد می‌کشاند شامل زنان هم می‌شود، هر چند که آمار  اعتیاد خانوم‌هایی که همسر معتاد دارند بسیار بالاست ولی دلایل دیگری همچون استفاده از قرص‌های لاغری، زیبایی و تناسب اندام نیز در افزایش این آمار بی تاثیر نیست. در چند سال اخیر نیز شاهد گرایش شدید خانوم ها به  سیگار و قلیان هستیم، استعمال دخانیات دروازه‌ای برای ورود به استعمال مواد مخدر سنتی و صنعتی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد سازمان‌های متولی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی گفت: ما در جامعه به بلوغ کاملی برای تشخیص مسائل اولویت‌دار و مهم کشور نرسیده‌ایم، با توجه به اینکه بودجه‌های به نسبت خوبی در اختیار نهاد‌ها و سازمان‌های اجتماعی همچون، سازمان مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، سازمان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور قرار گرفته است، اما متاسفانه عملکرد مناسبی نداشته اند.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تعداد کمبود کمپ‌های ترک اعتیاد ویژه زنان، گفت: ترک اعتیاد و کاهش آن به وسیله کمپ‌ها صورت می‌گیرد، مراکز ترک اعتیاد زنانه در کشور مخصوصا در شهرستان‌های کوچک بسیار اندک است و در بسیاری از مناطق کشور حتی اجازه تاسیس آن هم داده نمی‌شود. زنان از همین جامعه هستند و  همان‌طوری که مردان معتاد به عنوان یک بیمار شناخته می‌شود و به دنبال ترک آنها هستیم، باید به دنبال ترک اعتیاد زنان هم باشیم، اگر به این آمار‌ها توجه نشود روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر