پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2949
۱۷ امرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۴
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

معرفی محرمانه دانش آموزان پر خطر / مرکز ویژه درمانی نوجوانان معتاد نداریم

اگرخدایی نکرده دانش آموزی، مصرف مواد را شروع کرده است که تعداد آنان هم بسیار اندک است، هنوز اعتیار در او مستقر نشده است، به همین دلیل باید تحت درمان بهترین درمانگر قرار گیرد و مانایی او در پاکی و عدم بازگشت به مصرف مواد تضمین شود.
 پرویز افشار

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هیچ مرکز اختصاصی برای دانش آموزان که مواد مصرف می کنند قرار نیست راه اندازی شود چراکه این موضوع باعث می شود تا یک برچسب به دانش آموزان زده شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، پرویز افشار درباره ی راه اندازی مرکز ویژه درمانی برای دانش آموزان معتاد گفت: چنین چیزی وجود ندارد و اگر از بنده نقل شده است، اشتباه است.

وی افزود:هیچ مرکز اختصاصی برای دانش آموزان که مواد مصرف می کنند قرار نیست راه اندازی شود چراکه این موضوع باعث می شود تا یک برچسب به دانش آموزان زده شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه باید دانش آموزان به بهترین مراکز که دارای کیفیت هستند معرفی شوند گفت: اگرخدایی نکرده دانش آموزی، مصرف مواد را شروع کرده است که تعداد آنان هم بسیار اندک است، هنوز اعتیار در او مستقر نشده است، به همین دلیل باید تحت درمان بهترین درمانگر قرار گیرد و مانی او در پاکی و عدم بازگشت به مصرف مواد تضمین شود.

افشار با اشاره به طرح « نماد» بیان کرد: در طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که حدودا 9 دستگاه اجرای همانند وزارت آموزش و پرورش،  وزرات بهداشت، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، سازمان برنامه و بودجه عضو بودند که در حال حاضر 12 دستگاه اجرایی عضو هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: دراین نظام مراقبت از کسانی که رفتارهای پرخطرو مخاطره آمیز دارند یا در معرض خطر هستند، یا اعتیاد دارند، کاملا محرمانه به بهترین بیمارستان های وزارت بهداشت و درمان معرفی می شوند.

افشار تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان سعی می کند، بهترین مراکز درمانی را برای دانش آموزان با رفتارهای پر خطر معرفی کند تا  تحت درمان ویژه قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر