پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2928
۰۹ امرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۱
اندازه متن

پیشنهاد بهزیستی کشور برای ایجاد مرکز غربالگری استاندارد معتادان متجاهر در تهران

حمایت استاندار تهران به عنوان نماینده عالی دولت در اجرای برنامه های حمایتی از آسیب دیدگان اجتماعی نقش اثرگذاری دارد. در مواجهه با آسیب معتادان متجاهر وزارت بهداشت،قوه قضاییه،ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران همکاری موثری دارند.
محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور ایجاد مراکز غربالگری برای ساماندهی معتادان متجاهر را یکی از برنامه های ضروری در استان تهران دانست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست تخصصی با استاندار تهران که به منظور همفکری استانداری و بهزیستی برای ساماندهی و کنترل آسیب های اجتماعی استان تهران در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد ، افزود : در غربالگری ها فرد معتاد از غیر معتاد،بیماران ایدز و هپاتیت از غیر بیماران و خیلی از ویژگی های افراد تحت ساماندهی شناخته می شود و اجرای آن یکی از ضروریات است که می تواند با ظرفیت بخش خصوصی ایجاد شود.
وی گفت: هم افزایی برای رفع مسائل کلانشهر تهران در محور اقدامات است و باید در راه سلامت اجتماعی نگاه علمی و تخصصی داشت.
وی افزود: ظرفیت قانونی و توان تخصصی سازمان بهزیستی در کنار تعامل دستگاهی به ویژه با استانداری تهران و شورای اجتماعی کشور می تواند شرایط مطلوبتری در حوزه سلامت اجتماعی فراهم کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور به اقدامات انجام شده در ساماندهی کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: ارتباط با وزارت امور خارجه در ساماندهی کودکانی که به شکل غیرقانونی در کشور حضور دارند و استفاده از ظرفیت های موجود در نگهداری و توان افزایی کودکان نقش مهمی در کنترل این آسیب جامعه داشته است.
محسنی بند پی به ساماندهی و نگهداری از معتادان متجاهر و اقدام مهمی که از سوی استانداری تهران در این خصوص انجام شده است اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پروتکل های علمی در موضوع غربالگری و اقدامات مداخله و حرفه آموزی به شکل موردی برای معتادان متجاهر در دستور کار است که پس از اقدامات پیشگیرانه مورد توجه است.
وی درمان های اجتماع مدار را یکی از اقدامات مهم در مواجهه با آسیب اجتماعی معتادان متجاهر دانست و تاکید کرد : پایش فرد معتاد متجاهر با رویکرد توانمندسازی و صیانت اجتماعی و با توجه به حرفه آموزی در همه مراحل ساماندهی معتادان متجاهر مورد نظر است و در این مسیر شهرداری تهران برای تامین فضای فیزیکی اجرای طرح و ایجاد زمینه های توانمندسازی نقش مهمی دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حمایت استاندار تهران به عنوان نماینده عالی دولت در اجرای برنامه های حمایتی از آسیب دیدگان اجتماعی نقش اثرگذاری دارد عنوان کرد: در مواجهه با آسیب معتادان متجاهر وزارت بهداشت،قوه قضاییه،ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران همکاری موثری دارند.
در این نشست پیرامون ساماندهی ۱۵ هزار معتاد متجاهر تهران و ساز و کارهای ایجاد مرکز غربالگری طبق قانون و ظرفیت های موجود تصمیم گیری شد تا فرآیند توانمندسازی و صیانت اجتماعی پس از سم زدایی ایجاد شود.

 منبع:خبرگزاری صدا و سیما 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر