پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2777
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۴
اندازه متن
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

شواهدی دال بر مصرف" ماده گل "درمیان بازیکنان نداریم

میزان ماده گل در بین نوجوانان و جوانان کشور با توجه به تغییر الگوی مصرفی که سیستم هوشمند اعتیاد ایجاد کرده، نگرانی هایی را برای ما رقم زده است ولی این طور نیست که این موضوع به تمام لایه های جامعه کشانده شده باشد.
حمیدرضا صرامی

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدربا اشاره به مصرف ماده گل در میان بازیکنان گفت:ما چنین شواهدی نداریم برخی از خبرها منتشر می شود ولی تبعات ناگواری برجوانان کشور می گذارد که در عرصه های بین الملی فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، حمیدرضا صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدردر گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبستان، با اشاره به اعتیاد دانشجویان گفت: ما موضوعی به نام اعتیاد دانشجویی نداریم ممکن است تجربه مصرف داشته باشند ولی این مساله فقط شاخص کشور ما نیست و در همه کشورهای دنیا این موضوع مطرح است.

وی در ادامه افزود: اما مداخلاتی که از سوی وزارت علوم به ویژه وزیر علوم و معاونت دانشجویی وزارتخانه در حال انجام است،ما شرایط بسیار بهتری را در این زمینه شاهد هستیم که از پیوستن دانشجویان حتی به تجربه مصرف هم جلوگیری می کند.

صرامی با بیان اینکه میزان شیوع تجربه مصرف مواد در میان دانشجویان در سال 92، ۲/۶ درصد بود بیان کرد: ولی اقدامات قابل توجهی که از سوی کانونهای دانشجویی و به ویژه خود دانشجویان در خوابگاههای دانشجویی و کف حیاط دانشگاهها صورت می گیرد وضعیت بهتری را خواهیم داشت.

وی با اشاره به مصرف ماده گل در میان بازیکنان تصریح کرد: در حال حاضر اولین الگوی مصرف تریاک،دومین الگوی مصرف ماده گل،حشیش،گرس وماریجوآنا ،سومین الگوی مصرف شیشه و چهارمین نیز هروئین در کشور  می باشد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدربیان کرد: آنچه درخصوص مصرف ماده گل در بین بازیکنان مطرح می کنند ما چنین شواهدی نداریم ،برخی از خبرها منتشر می شود و بعد می بینیم که اثرات بسیار زیانباری را برای این حجم از جوانانی که در عرصه های فراملی برای کشور کسب هویت های جهانی می کنند به جا می گذارند ما چنین اخبار و اطلاعاتی را نه در پژوهش ها ملاحظه می کنیم که بنده مدیرکل دفتر پژوهش های ستاد مبارزه با مواد مخدر هستم و نه در گفتار و شنیده ها چنین چیزی حاکم است.

صرامی در ادامه افزود: بله میزان ماده گل در بین نوجوانان و جوانان کشور با توجه به تغییر الگوی مصرفی که سیستم هوشمند اعتیاد ایجاد کرده، نگرانی هایی را برای ما رقم زده است ولی این طور نیست که این موضوع به تمام لایه های جامعه کشانده شده باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر