پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2773
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۸
اندازه متن
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

دستگاه‌های مقابله‌ای گزارش شفافی درباره ورود مواد مخدر جدید به کشور ارائه نداده‌اند

یکی از راههای شناخت مواد مخدر جدید این است که فردی آن را مصرف کند و دچار مسمومیت شود و به اورژانس مراجعه کند اما اینکه این مواد چه بوده است باید وزارت بهداشت آن را اعلام کند.
اسدالله هادی‌نژاد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه گزارش قابل ارائه‌ای از ورود مواد مخدر جدید به کشور اعلام نشده است، گفت: دستگاه‌های مقابله‌ای نتوانسته‌اند تا به امروز به ما مطلب شفافی اعلام کنند که چه مواد مخدر جدیدی وارد کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری آنا، اسدالله هادی‌نژاد با اشاره به کشفیات ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جدید درباره ورود مواد مخدر جدید به کشور اظهار کرد: بر اساس اطلاعات و آماری که به ما می‌رسد و آن را دسته‌بندی می‌کنیم و در گزارش‌ها به سمع و نظر می‌رسانیم مواد مخدر جدیدی به کشور وارد نشده است.

وی ادامه داد: در طول سال کشفیات سنگینی اتفاق می‌افتد اما گزارش قابل ارائه‌ای از ورود مواد مخدر جدید به کشور اعلام نشده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان اینکه طی روزهای گذشته جلسه‌ای در همین مورد برگزار شد، گفت: تا به حال نتوانسته‌اند به ما اعلام کنند که چه تعداد مواد مخدر جدید و به چه میزانی به کشور وارد شده و برخی از این موارد ناشناخته است.

وی درباره چگونگی شناخت مواد مخدر جدید افزود: یکی از راه‌ها این است که فردی آن را مصرف کند و دچار مسمومیت شود و به اورژانس مراجعه کند در آن زمان مشخص می‌شود که شخص بر اثر مصرف یک مواد مخدر دچار بیماری شده است اما اینکه این مواد چه بوده است باید وزارت بهداشت آن را اعلام کند که چه تعداد مراجعه‌کننده به دلیل مصرف مواد مخدر ناشناخته به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. در واقع تشخیص نوع مسمومیت دشوار است.

هادی‌نژاد تصریح کرد: دستگاه‌های مقابله‌ای نتوانسته‌اند تا به امروز به ما مطلب شفافی اعلام کنند که چه مواد مخدر جدیدی وارد کشور شده است.

منبع: خبرگزاری آنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر