پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2762
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
اندازه متن
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تدوین سند «اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر»

مقرر شده است با تدوین این سند ما بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه سالیانه پنج درصد و در سال 1404، 25 درصد کاهش اعتیاد را داشته باشیم.
 حمیدرضا صرامی

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از تدوین سند اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر خبرداد و گفت:با تدوین این سند تا پایان برنامه ششم توسعه سالیانه ۵درصد و در سال ۱۴۰۴، ۲۵ درصد کاهش اعتیاد خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، حمیدرضا صرامی در خصوص اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: در بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دو اتفاق اساسی از زمان طرح این رویکرد توسط رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: نکته اول در بحث توسعه و تقویت سمن های پیشگیری از اعتیاد به معنای اخص کلمه چه در بحث پیشگیری اولیه و چه در بحث درمان، کاهش آسیب و صیانت این است که اقدامات قابل توجهی در حال انجام می باشد. اگرچه تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم اما تقویت و توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد در سطح کشور بیانگر این است که رویکرد اجتماعی شدن رو به جلو است.

صرامی با بیان اینکه اقدام دوم در رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ، پیشگیری اجتماع محور در محل های شهری و روستایی است، تصریح کرد: اقدامی که در این عرصه از طریق سازمان بهزیستی کشور در حال انجام است با توسعه و تقویت برنامه های پیشگیری اجتماع محور در محله ها سبب شده است که باز گام های جدی تری در این بخش برداشته شود.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره کانون های دانشجویی افزود: ما در دو سال اخیر ملاحظه کردیم که این گونه کانون ها یک حرکت ملی را در حوزه پیشگیری از اعتیاد در سطح عموم دانشگاه های دولتی ایجاد کردند که یک احساس تعلق بیشتری از طریق دانشجویان در نپیوستن به جرگه آسیب های اجتماعی رخ داده است.

وی از تدوین سندی تحت عنوان سند اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: مقرر شده است با تدوین این سند ما بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه سالیانه پنج درصد و در سال 1404، 25 درصد کاهش اعتیاد را داشته باشیم. مجموع این اقدامات نشان می دهد که در بحث اجتماعی شدن اولا دستگاه های دولتی اعتمادشان به سمن ها بیشتر شده است ثانیا این نهادهای دولتی در حال واگذاری کار به سمن ها هستند و سوم اینکه در جهت توانمندسازی این سمن ها اقدامات جدیدتری در حال انجام است لذا نشان می دهد که احساس تعلق سمن ها به این بخش بیشتر شده است.

صرامی اذعان کرد: همزمان در حوزه کارهای اداری هم که برای سمن ها در حال انجام است این است که یک زمانی سمن ها برای گرفتن یک مجوز باید سال ها می دویدند اما در حال حاضر وزارت کشور متولی این بخش شده و ستاد هم با آموزش های منطقه ای که برای توانمندسازی این 2500 سمن در سطح کشور انجام داده نشان می دهد که ما شرایط بهتری را در توانمندسازی علمی آنها داشتیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر