پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2757
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۰
اندازه متن
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان خبر داد:

دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری در هفته آینده/هدفگذاری برای کاهش مصرف موادمخدر در ۱۰۰۰ محله

اقداماتی در راستای کاهش مصرف مواد در مناطق پرخطر صورت گرفته است به طوری که بسیج در سال گذشته در ۳۵۰ محله پرخطر حضور داشت و برای کاهش مصرف مواد در ۱۰۰۰ محله هدفگذاری کرده است.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: فرهنگیان هفته آینده با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایلنا، حسن مرادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با هفته معلم، پنجشنبه جاری تجدید میثاق با شهدا و فردا سه شنبه تجدید میثاق با آرمانهای امام در برنامه‌ها قرار دارد.

وی از دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری در هفته آینده خبر داد و درباره تلاش برخی جریان‌ها برای تغییر روز معلم و معرفی اشخاص دیگری به جای شهید مطهری به عنوان الگوی معلمی گفت: برخی جریان ها تلاش‌هایی می‌کنند اما باید دید چه کسانی استحقاق دارند یک معلم تمام عیار کامل باشند. اهداف سیاسی پشت این پروژه‌هاست و معمولا به سرانجام نمی‌رسد، ما وظیفه داریم فلسفه این نامگذاری را هرچه بیشتر برای مخاطبان تبیین کنیم.

هدفگذاری بسیجِ برای کاهش مصرف موادمخدر در ۱۰۰۰ محله

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم "حمایت از کالای ایرانی" که شعار امسال است، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات پیش رو مرتفع شود، گفت: با رونق تولید داخلی، بخشی از مشکل اشتغال حل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به تقویت رویکرد اجتماعی در بسیج از دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: تقویت اقتصاد مقاومتی و ساخت مدارس در راستای کمک به آموزش و پرورش در مناطق محروم از  جمله سیاست‌های ما به شمار می‌رود.

مرادی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج فرهنگیان، "معلم، فرهنگ ساز حمایت از کالای ایرانی" را شعار این هفته عنوان کرد و گفت: برگزاری چهاردهمین جشنواره علمی-فرهنگی بسیج فرهنگیان از دیگر برنامه های ما به شمار می رود؛ معتقدیم این جشنواره این ظرفیت را دارد که با توجه به پتانسیل علنی فرهنگیان ارتقای بیشتری پیدا کند.

چهاردهمین جشنواره علمی-فرهنگی بسیج 18 اردیبهشت برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه این جشنواره ۱۸ اردیبهشت برگزار می شود، گفت: امسال در جشنواره از حدود ۳۰۰ مقاله رسیده ۳۸ مقاله برتر علمی از استان های کشور برگزیده شدند و در ۱۲ محور از رتبه های اول تا سوم در ستاد تجلیل خواهد شد و از رتبه‌های پایین‌تر در خود استان ها تقدیر می‌شود.

مرادی با بیان اینکه بسیج برنامه‌هایی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دارد، به مثالی اشاره کرد و افزود: برای نمونه، اقداماتی در راستای کاهش مصرف مواد در مناطق پرخطر صورت گرفته است به طوری که بسیج در سال گذشته در ۳۵۰ محله پرخطر حضور داشت و برای کاهش مصرف مواد در ۱۰۰۰ محله هدفگذاری کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ارتباط اقداماتِ بسیج فرهنگیان و مبارزه با مواد مخدر گفت: در این زمینه هماهنگی‌هایی با ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام دادیم؛ چرا که ممکن است برخی از دانش آموزان در معرض این آسیب  ها باشند. به همین منظور کنترل محیط برای اینکه دانش‌آموزان کمتر در معرض این آسیب باشند، جزو دغدغه‌های آموزش و پرورش است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر