پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2665
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۴
اندازه متن
وزیر کشور:

مخالف پرداخت مالیات سمن ها هستم/واکنش به زمان صدور مجوز NGO ها

NGO های زیادی در حوزه مواد مخدر فعالند اما فقط ۱۰ الی ۱۵ درصد آنها فعالیت مناسبی دارند و بقیه آنها از مسیر اصلی دور هستند. باید NGO ها خانه ای را تشکیل دهند و مسائل صنفی خود را در آن حل کنند.
رحماتی فضلی

وزیر کشور گفت: در حوزه NGO ها کسی مالیات نمی دهد مگر فعالیت اقتصادی خاصی داشته باشد اما من با پرداخت مالیات NGO ها مخالف هستم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست ۱۱۰ سازمان مردم نهاد، اظهارداشت: هر چه جامعه پیچیده تر و نیازها متنوع تر می شود مدیریت جامعه کار سخت و دشوارتری خواهد شد زیرا انسان تحت تاثیر ظواهر دنیوی قرار می گیرد. ما در روش های تربیتی در خانواده ها با این مضامین غریبیم. باید در خانواده ها در امر تربیت به این ویژگی ها توجه شود.

وی افزود: ما در میان روش هایی که تاکنون برای ترک اعتیاد معتادان انجام شده است روش های درمانی پزشکی و روش های محدودکننده را اجرایی کرده ایم اما نباید به این دو روش بسنده کنیم. افراد باید به ارزش واقعی خود پی ببرند و نیاز اصلی آنها که دل و جان است در آنها تقویت شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در اول این دوره موضوع اجتماعی کردن مواد مخدر را مبنا قرار دادیم اگر فکر کنیم صرفا دستگاه های مربوطه می توانند این مشکلات را حل کنند باید بگویم اینگونه نیست مسائل اجتماعی را فقط خود جامعه می تواند حل کند و دولت می تواند بسترسازی کرده و مسیر را هموار کند.

وی ادامه داد: صدور مجوز NGO ها نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد آن هم به دلیل اینکه مراحل استعلام حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان می برد. در مواردی که صدور این گونه مجوزها بیش از یک ماه به طول انجامید می توانید به ستاد کل اطلاع دهید.

وزیر کشور گفت: لایحه ای را در جهت توانمندسازی و تقویت NGO ها تدوین کرده که بزودی تصویب خواهد شد. NGO در حوزه پیشگیری می توانند پیشتاز باشند، در جلسه آخری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند اگر بیش از ۵۰ درصد منابع را صرف پیشگیری کنیم باز هم کم است و این صحبت صحیحی است. ما در سال ۹۷ بیشترین رقم بودجه را به پیشگیری و سپس به تشکل های مردمی اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: تشکل های مردمی نیز باید فعالیت خود را بیشتر کرده و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ابعاد نظارتی خود را قوی تر کند.

رحمانی فضلی گفت: طبق گزارش سازمان ملل ۹ هزار تن محصول تریاک در افغانستان است که این میزان محصول به دنبال بازار مصرفی است. حتما تنوع را در محصولات شان خواهند داشت، تبلیغات خود را بیشتر کرده و قیمت را پایین می آورند و ما در مقابل آنها باید خود را تجهیز کنیم.

وی گفت: در حوزه NGO کسی مالیات نمی دهد مگر فعالیت اقتصادی خاصی داشته باشد من هم مخالف پرداخت مالیات از سوی NGO ها هستم.

وزیر کشور ادامه داد: در گذشته بودجه ها ملی بود اما اخیرا بودجه ها را استانی کردیم و بین ما و استان ها موافقت نامه ای تدوین خواهد شد. باید دبیران استانی را در نحوه توزیع و تخصیص بودجه فعال تر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: NGO های زیادی در حوزه مواد مخدر فعالند اما فقط ۱۰ الی ۱۵ درصد آنها فعالیت مناسبی دارند و بقیه آنها از مسیر اصلی دور هستند. باید NGO ها خانه ای را تشکیل دهند و مسائل صنفی خود را در آن حل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر