پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2531
۰۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۲
اندازه متن
رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

جمع‌آوری بیش از هزار معتاد متجاهر/ باید فکر اساسی برای معتادان شود

بیش از هزار معتاد متجاهری که در این طرح دستگیر شدند برای بازپروری به مرکز بازپروری فشافویه منتقل میشوند. همچنین خرده فروشان مواد مخدر و قاچاقچیان عمده نیز تحویل مقامات قضایی خواهند شد.
سردار حسین رحیمی

رئیس پلیس پایتخت گفت: بیش از هزار معتاد متجاهر در مناطق هرندی، مولوی و شوش جمع‌آوری شدند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح والعادیات ۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله جدید عملیات مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده فروش و معتادان متجاهر برگزار شده است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته مرحله جدیدی از مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده فروش و معتادان متجاهر را آغاز کردیم که بیش از هزار معتاد متجاهر در مناطق هرندی، مولوی و شوش جمع‌آوری شدند.

او ادامه داد: همچنین در این طرح ۳۳۵ خرده فروش دستگیر شده و از آن‌ها ۱۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده اشت.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این مرحله یک عملیات همه جانبه بر علیه قاچاقچیان عمده نیز داشتیم گفت: طی ۱۵ مرحله و در ۱۰ روز هشت باند عمده که از استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور مواد وارد می‌کردند منهدم و دو تن و ۱۰۰ کیلو انواع مخدر از آن‌ها کشف شد. همچنین ۳۳ قاچاقچی عمده در این طرح دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه کار مبارزه با مواد مخدر هماهنگ و همزمان با قاچاقچیان عمده، خرده فروش و معتادان متجاهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام این عملیات‌ها و ادامه آن‌ها بتوانیم مناطق را پاکسازی کنیم و آرامش را به جامعه برگردانیم.

او تصریح کرد: بیش از هزار معتاد متجاهری که در این طرح دستگیر شدند برای بازپروری به مرکز بازپروری فشافویه منتقل می‌شوند. همچنین خرده فروشان مواد مخدر و قاچاقچیان عمده نیز تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا ما دیگر شاهد این افراد در سطح شهر نخواهیم بود، گفت: امیدواریم که همین طور باشد و دیگر این معتادان را در سطح شهر نبینیم وظیفه ما دستگیری و تحویل آن‌ها به مراکز بازپروری از جمله سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت است و این همت این سازمان‌ها را می‌طلبد تا این افراد با بازپروری بتوانند دوباره به زندگی خوب و به جامعه برگردند و ما آنقدر این طرح را ادامه می‌دهیم تا جامعه از این افراد پاک شود.

سردار رحیمی افزود: دیگر مسئولان نیز باید برای معتادان متجاهری که از خانواده رانده شده‌اند و به سطح خیابان آمدند نیز فکری بکنند چرا که اغلب این افراد به بیماری‌های مسری از جمله ایدز و هپاتیت مبتلا هستند معتقدم این معتادان متجاهر نیز شهروندان جامعه هستند و اگر چه دارای بیمارهای خاص هستند و این بیماری را به دیگران نیز منتقل می‌کنند اما باید برای آن‌ها فکری اساسی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر