پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 246
۱۰ امرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
اندازه متن
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد:

لزوم حمايت دولت از تقویت تولیدی‌ها و تعاونی‌ها به‌منظور پیشگیری از اعتیاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «دولت تقویت و حمايت از تولیدی‌ها و تعاونی‌ها را به منظور پیشگیری از اعتیاد مورد اهتمام قرار دهد. »
اعتیاد

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) ، ناصر عاشورایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:« اعتیاد دو ریشه مهم تربیتی و اقتصادی دارد. در عامل تربیتی باید بپذیریم که تاکنون به‌اندازه کافی سعی نشده که فرهنگ‌سازی را در خانواده‌ها و در میان دانش‌آموزان نهادینه کنیم. بیکاری نیز در عامل اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باید توجه داشت که با پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و اشتغال آن‌ها به‌اندازه زیادی می‌توان از اعتیاد در جامعه جلوگیری کرد.»

وی رويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را بسیار مثبت برشمرد و افزود: «در صورت استمرار این رویکرد و اجرای دقیق و همه‌جانبه آن می‌توان به نتایج بسیار مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دست‌یافت. البته نباید فراموش کرد که این مساله عزم ملی نیاز دارد و با همکاری همه مردم و مسئولان حاصل می‌شود. مبارزه با اعتیاد یک امر پیچیده است و درصورتی‌که همگان به نقش خود چه والدین و چه مسئولان واقف باشند و در جهت اجرایی شدن آن گام بردارند، نتیجه‌بخش خواهد بود.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «در فرهنگ عمومی جامعه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید آموزش داده شود که رسانه‌ها مسئولیتی خطیري را در این رابطه بر عهده‌دارند. تمامی جراید و مطبوعات برای خشکاندن ریشه‌های بلیه خانمان‌سوز اعتیاد می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند. البته اساتید دانشگاه و معلمان نیز نقششان کمتر از مطبوعات نیست و باید به این امر مهم اهتمام داشته باشند.»

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آیه كلّكم راع و كلّكم مسؤول عن رعيّته گفت:« اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مصداق این آیه قرآن کریم است و باید توجه داشت که فقط یک گروه یا حزب نمی‌تواند در مبارزه با اعتیاد موفق شود. حساسیت به مساله اعتیاد باید در کشور بیشتر شود به صورتی که برای همه مسئولان دغدغه شود و در اولویت کارهایشان قرار گیرد.»

عاشورایی بیان داشت:« دولت در لایحه بودجه اعتبارات محدودی را برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد اختصاص می‌دهد و مجلس آمادگی دارد که از طریق تصویب بودجه یا در صورت نیاز تصویب یا اصلاح قانونی اقدامات لازم را جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با اعتیاد همکاری تنگاتنگی را با دولت داشته باشد.»

وی بابیان اینکه در صورت هزینه در امر پیشگیری در مراحل بعدی مبارزه با مواد مخدر موفق‌تر خواهیم بود و از هزینه در سایر بخش‌های مربوطه نیز کاسته‌ایم، خاطرنشان کرد: «رشد بیکاری در سال‌های اخیر سبب افزایش نرخ اعتیاد شده و باید به‌صورت ویژه برای اشتغال جوانان راه‌هایی مطرح و اجرایی شود.»

این نماینده مجلس به لزوم فرهنگ‌سازی جهت جامعه‌پذیری معتادان بهبودیافته و خانواده معتادان اشاره کرد و گفت: «توجه به این موضوع در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اهمیت دارد و جامعه‌پذیر نشدن معتادان بهبودیافته سبب ناکامل انجام شدن زنجیره مبارزه می‌شود لذا رسانه‌های جمعی در نهادینه کردن این فرهنگ بایستی به نقش خود به‌خوبی توجه کنند.»

منبع : روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر