پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 233
۰۶ امرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۱
اندازه متن
جدیدترین روشی که برخی به‌ واسطه ارزان بودنش به آن روی آورده‌اند:

نئشگی از راه به اشتراک گذاشتن خون

اخیراً در خبرها مصرف‌کنندگان هروئین، کراک و مت را دیده‌ایم. تعداد معتادین رو به فزونی است و مردم در حال یافتن روش‌های جدید نشئگی هستند. جدیدترین روشی که برخی به‌واسطه ارزان بودنش به آن روی آورده‌اند، نشئگی از راه انتقال خون است.
هروئین ، انتقال خون

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا)  و به نقل از ریکاوری ری استارت، هنگامی‌که فردی خون فرد دیگری را که تازه مواد مصرف کرده است، تزریق می‌کند، می‌تواند از این طریق نشئه شود. ممکن است دیوانگی محض باشد که هست، اما در حال وقوع است. اکنون همان‌طور که در حال خواندن این مقاله هستید، برخی در حال انجام چنین روشی جهت نشئگی هستند.

چنین ایده‌ای از لحاظ فنی شکل کاملاً ساده‌ای دارد: خون فردی که نشئه است را به بدن خود تزریق کنید، بنابراین شما هم نشئه می‌شوید. اغلب اوقات، این روش تنها به‌واسطه نشئه شدن نیست، بلکه به دلیل جلوگیری از خماری است که فرد خون کسی دیگر را تزریق می‌کند.

با بدیهی‌ترین مخاطرات این روش نشئگی شروع می‌کنیم. بهترین روش برای بیماری‌های منتقله از راه خون است و همچنین عفونت‌های ویروسی، هپاتیت یا حتی اچ آی وی. نشئگی از راه خون زمینه مساعدی است برای انتقال کل بیماری‌هایی که از این طریق سرایت می‌کنند.

از لحاظ آماری، مصرف‌کنندگان مواد مخدر دارای بالاترین خطر ابتلا و انتقال این‌گونه بیماری‌ها صرفاً به‌واسطه استفاده از سرنگ مشترک هستند. آنها همچنین می‌توانند این‌گونه بیماری‌ها را از طریق رفتار پرخطر جنسی اشاعه دهند. نشئگی از راه به اشتراک گذاشتن خون، انتقال مستقیم خون به خون است و انتقال بیماری را تقریباً حتمی می‌سازد.

احتمالاً بدترین بخش برای کسانی که گمان می‌کنند این روش ایده خوبی به نظر می‌رسد این است که این روش فقط با رگ سروکار دارد. افرادی که از راه انتقال خون نشئه می‌شوند، نه‌تنها نشئه نمی‌شوند، بلکه کمکی به علائم خماری‌شان نیز نمی‌کند. درحالی‌که هیچ‌گونه پژوهش رسمی در این مورد انجام نشده است، اما به نظر می‌رسد افرادی که چنین روشی را برمی‌گزینند، احتمالاً بیشتر از تلقین آن تأثیر می‌پذیرند تا اثر واقعی آن.

از لحاظ فنی، هیچ‌گونه سندی دال بر استفاده از این روش در امریکا وجود ندارد اما در حال استفاده است. اگرچه، این روش در برخی کشورهای فقیرتر عمدتاً حول‌وحوش کشورهای آفریقای شرقی مانند کنیا و تانزانیا یک مشکل محسوب می‌شود.

اساساً، نشئگی از راه انتقال خون توسط زنانی انجام می‌گیرد که در دنیای غمناک و بیچارگی قاچاق مواد مخدر و کارگران جنسی گیر افتاده‌اند. ماده مخدر اصلی جهت استفاده با این روش عمدتاً هروئین است. عجیب آن است که تا چندی پیش، هروئین حتی در اکثر کشورهای آفریقایی وجود نداشت.

دلیل آن این بود که وارد کردن هروئین به این کشورها بسیار سخت و غیرقانونی بود. هروئین ماده مخدر بسیار ارزانی است اما هزینه انتقال آن بسیار گزاف است بطوریکه فروختن آن در این کشورها حتی ارزش امتحان کردن هم نداشت. اگرچه اخیراً، آنها از هروئین به‌عنوان وسیله‌ای جهت رشوه دادن به پلیس استفاده می‌کنند تا راه‌های امنی برای قاچاق سایر مواد مخدر به دست آورند.

نشئگی از راه خون اگرچه همچنان به‌عنوان روشی ارزان مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراکه برخی از این افراد قادر به تأمین مالی عادت خود نیستند، عادت‌هایی که خود به آنها دچار شده‌اند یا حتی بدتر عادت‌هایی که مالکینشان به آنها تحمیل کرده‌اند. به‌واسطه اینکه برخی از آنها مواد مخدر بیشتری را ملتمسانه طلب می‌کنند، این تنها روشی است که قادرند خماری خود را پیش از مورد مصرف دیگری برطرف نمایند.

منبع: ریکاوری ری استارت Recovery Restart


پایان پیام
بازنشر
نظرات (1)
عزت السادات حسینی | ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۱
5 -5
سلام، شوهرم شیره می کشه آیا می تونه خون اهدا کنه؟
ارسال نظر