پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 231
۰۶ امرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۳
اندازه متن
بر اساس گزارش منتشرشده در ژورنال انجمن پزشکی کانادا:

اوپیویدهای تغییر ناپذیر (غیر قابل دستکاری) حلال مشکلات اعتیاد به اپیویدها نیستند

دولت‌های کانادا و ایالات‌متحده در حال توسعه مواد مخدر تغییرناپذیر هستند به طوری که له کردن، استنشاق کردن و خوردن مواد را بسیار سخت‌تر می‌کند تا از اعتیاد و سایر آسیب‌ها جلوگیری کنند.
اپیویید

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از ساینس دیلی، گزارشی منتشرشده در ژورنال انجمن پزشکی کانادا (Canadian Medical Association Journal) حاکی از آن است که فرمولاسیون تغییرناپذیر مواد مخدر مشکلات مربوط به اعتیاد به اوپیویدها و مقدار مصرف بالا را حل نخواهد کرد.

دولت‌های کانادا و ایالات‌متحده در حال توسعه مواد مخدر تغییرناپذیر هستند به طوری که له کردن، استنشاق کردن و خوردن مواد را بسیار سخت‌تر می‌کند تا از اعتیاد و سایر آسیب‌ها جلوگیری کنند. مصرف‌کنندگان اوپیوید احتمال دارد که در قرص‌ها، کپسول‌ها یا داروهای تجویزی دست ببرند تا سریع‌تر نشئه شوند.

دکتر پاملا لیس از مدرسه دالا لانا بهداشت عمومی، دانشگاه تورنتو، به همراه برخی دیگر از همکاران اظهار می‌دارد، «سو مصرف و انحراف اوپیویدها مشکل پیچیده‌ای است که نیازمند راه‌حلی جامع است. جایگزینی یک فرمولاسیون به‌جای دیگری کار آیی ندارد».

کانادا و امریکا دارای بالاترین سرانه مصرف‌کنندگان مواد مخدر در جهان هستند. نسخه‌های اکسیکودون در اونتاریو از سال 1991 تا 2007، 850٪ افزایش یافت و مرگ‌ومیر ناشی از مصرف اوپیویدها در حدفاصل سال‌های 1991 و 2004، دو برابر شد.

اگرچه برخی از مطالعات حاکی از آن است که فرمولاسیون غیرقابل تغییر اکسیکودون احتمال کاهش مصرف این نوع ماده را به همراه دارد، شواهد قوی وجود دارند که تعداد کلی مرگ‌ومیر کاهش نیافته است. افرادی که به اوپیویدها اعتیاد دارند، سایر گونه‌های اوپیویدها و هروئین را نیز مصرف می‌کنند که می‌تواند منجر به مرگ به‌واسطه مقدار مصرف بالا شود.

این گزارش حاکی است که مقررات مورد نیاز فرمولاسیون تغییرناپذیر حکایت از روشی گران و فنی دارد که تحت تأثیر منافع دارویی قرار می‌گیرد و نمی‌تواند بحران اوپیویدها را حل کند. استراتژی مبتنی بر شواهد و چند بعدی مورد نیاز است – استراتژی که دارای پتانسیل واقعی مهار آسیب‌های مربوط به اوپیویدها در سطح جامعه باشد.

منبع: ساینس دیلی Sciencedaily

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر