پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1902
۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
اندازه متن
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران:

ایجاد فرصت های شغلی پایدار از بازگشت مجدد معتادین به اعتیاد جلوگیری می‌کند

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران می گوید: اگر مسئولان بتوانند زمینه کسب حرفه برای معتادین رها یافته از بند اعتیاد را فراهم کرده و فرصت های شغلی پایداری را در اختیار آنان قرار دهند، ضریب بازگشت مجدد آن ها به سمت مواد مخدر را کاهش می دهد.
محمدرضا آذرنیا

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: حرفه آموزی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار، از بازگشت معتادین رها یافته به سمت مواد مخدر جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا آذرنیا در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورامین اظهار کرد: اگر مسئولان بتوانند زمینه کسب حرفه برای معتادین رها یافته از بند اعتیاد را فراهم کرده و فرصت های شغلی پایداری را در اختیار آنان قرار دهند، ضریب بازگشت مجدد آن ها به سمت مواد مخدر را کاهش می دهد.
وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و با هدف ایجاد فرصت های شغلی پایدار، به هر یک از کارآفرینانی که معتادین نجات یافته از بند اعتیاد را به کار بگیرند، یکصد میلیون ریال تسهیلات در قالب سرمایه در گردش اعطا می شود.
وی تصریح کرد: معتادین بهبود یافته نباید در جامعه به حال خود رها شوند چرا که این موضوع باعث می شود تا آن ها بار دیگر به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده و تلاش هایی که برای رهایی آنان از چنگال اعتیاد صورت گرفته بی نتیجه باقی بماند.
آذرنیا گفت: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد باید از دولتی بودن خارج شده و به سمت اجتماعی کردن موضوع پیش برود تا نتایج قابل قبول تری حاصل شود.
وی افزود: امروز شاهدیم که بسیاری از فعالیت های مربوط به مبارزه با اعتیاد در حوزه های مختلف پیشگیری، مقابله و درمان به بخش های غیردولتی و تشکل های مردم نهاد واگذار شده که نتایج قابل قبولی را نیز به همراه داشته است.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: امروز همه افراد و مسئولان وظیفه دارند تا در کنار مبارزه به پدیده شوم اعتیاد و درمان بیماران گرفتار در چنگال مواد مخدر، به توانمندسازی افراد بهبود یافته نیز توجه داشته و از بازگشت مجدد وی به سمت مواد مخدر جلوگیری کنند که مهمترین عامل تحقق این هدف ، ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای آنان است.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر