پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1890
۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹
اندازه متن
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد:

درمان بخشی از آسیب اعتیاد با عرضه مواد مخدر از سوی دولت/ لزوم انجام اقدامات همزمان فرهنگی، اقتصادی، انتظامی و قانونگذاری برای کاهش اعتیاد

نمی‌توان با اختصاص زمان و اقدامات یک جانبه اعتیاد را ریشه کن کرد, کشورهای پیشرفته دنیا در بحث مبارزه با اعتیاد دارای تجارب بسیاری هستند و باید از این تجربه ها درجهت آماده سازی طرحی همه جانبه در همه ابعاد استفاده کرد.
جلیل رحیمی جهان آبادی

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی، اقتصادی، انتظامی و قانونگذاری برای کاهش اعتیاد، گفت: عرضه مواد مخدر توسط دولت در قالب یک پیشنهاد در مجمع تشخیص درحال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی درخصوص پیشنهاد عرضه مواد مخدر توسط دولت با هدف کاهش جرم و میزان آلودگی افراد به مواد مخدر، گفت: دراینکه در قانون مبارزه با مواد مخدر برخی اصلاحات کلی باید انجام شود هیچ شکی وجود ندارد، بنابراین درحال حاضردرکمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام درجهت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مطالعات کارشناسی بسیاری در حال انجام است.

نماینده مردم تربت جام درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخصوص توقف اعدام ها برای مجرمان بدون سابقه و بدون سوء پیشینه در زمینه قاچاق موادمخدر نیز تلاش هایی صورت گرفته است، افزود: اینکه برخی مطرح می‌کنند با اختصاص زمان مشخصی به عنوان مثال 5 سال افراد معتاد باید استفاده از مواد مخدر را ترک کنند در عمل اجرایی نمی شود، زیرا اعتیاد یک آسیب اجتماعی است و باید با این موضوع به صورت همه جانبه مقابله و برخورد شود.

وی با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی، اقتصادی، انتظامی و قانونگذاری درحوزه کاهش اعتیاد، تصریح کرد: نمی‌توان با اختصاص زمان و اقدامات یک جانبه اعتیاد را ریشه کن کرد, کشورهای پیشرفته دنیا در بحث مبارزه با اعتیاد دارای تجارب بسیاری هستند و باید از این تجربه ها درجهت آماده سازی طرحی همه جانبه در همه ابعاد استفاده کرد.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه در طرح کمیسیون قضایی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مبارزه همه جانبه با اعتیاد به مسائل مختلف و مهمی توجه شده است، گفت: درحال حاضر رسانه ای کردن برخی موضوعات درخصوص مبارزه با مواد مخدر خیلی به صلاح نیست و باید به جمع بندی های قابل قبولی برای طرح این موضوع درمجامع عمومی در سطوح علمی بالا دست پیدا کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه یکی از نکات قابل تامل و درحال بررسی در خصوص مبارزه با مواد مخدر عرضه آن توسط دولت است، افزود: در این خصوص باید مطالعات کارشناسی بسیاری صورت گیرد و این موضوع درحال حاضر در حد یک طرح و ایده است بنابراین این طرح دارای موافقان و مخالفانی است که باید به نظرات آنها توجه اساسی کرد؛ البته اجرای این طرح می‌تواند بخشی از آسیب را درمان و کنترل کند همچنین می توان با توجه به این طرح از قاچاق مواد مخدر جلوگیری کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوع دارای جنبه های منفی نیزخواهد بود، تصریح کرد: درحال حاضر نمی توان این موضوع را تائید یا رد کرد، باید دید مرکز پژوهش های مجلس و بخش حقوقی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع چه تصمیماتی را اتخاذ می کند، ضمن اینکه برای معضل مهمی چون اعتیاد نمی توان زمان مشخصی را برای اصلاح افراد در نظرگرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گفته نایب رییس مجلس باید برنامه ای جامع درمبارزه با مواد مخدر تدوین شود، ضمن اینکه دولت باید در طول مدت 5 سال برای رهایی افراد از اعتیاد آنها را حمایت کند. پزشکیان تاکید کرده دولت می تواند خود عرضه کننده مواد مخدر باشد و درجاهای مشخصی مواد مخدر سالم را در اختیار مصرف کنندگان قراردهد تا افزایش جرم جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر