پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1818
۰۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۷
اندازه متن
یک کارشناس حوزه اعتیاد خبر داد:

20 تا 40 سالگی اوج مصرف مواد مخدر/ گرایش دانشجویان به گل، علف و حشیش

وضعیت اعتیاد در کشور نسبت به سالهای گذشته تغییر چندانی نداشته است/این روزها اعتیاد در بین سنین 20 تا 40 سالگی اتفاق می افتاد که اکثرا خانمها بین 18 تا 35 سالگی و آقایان 20 تا 40 سالگی درگیر مواد مخدر می شوند.
هومان نارنجی ها

یک کارشناس حوزه اعتیاد گفت: اوج مصرف مواد مخدر بین 20 تا 40 سالگی است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری میزان، هومان نارنجی ها کارشناس و  پژوهشگر اعتیاد اظهار داشت: وضعیت اعتیاد در کشور نسبت به سالهای گذشته تغییر چندانی نداشته است و همچنان بیشترین معتادان کشور را جوانان تشکیل می دهند. 

وی افزود:این روزها اعتیاد در بین سنین 20 تا 40 سالگی اتفاق می افتاد که اکثرا خانمها بین 18 تا 35 سالگی و آقایان 20 تا 40 سالگی درگیر  مواد مخدر می شوند.

این کارشناس اعتیاد در ادامه از افزایش مصرف قلیان و سیگار در بین دانش آموزان خبر داد و گفت: از دروازه های ورودی اعتیاد مصرف سیگار، قلیان و الکل است و اگر جوانی به خصوص قبل از سن 19 سالگی آن را مصرف کند احتمال معتاد شدنش زیاد است. البته یکی دیگر از دلایل روی آوردن به مصرف مواد واعتیاد اختلالات روانی فرد است.

وی بیان کرد: این روزها مصرف موادی مثل حشیش، علف،‌گل مد شده است و بیشتر دانشجویان از این مواد اعتیاد آور استفاده می کنند. 

 این کارشناس اعتیاد در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید  امکان آموزشهای بیشتری برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در کشور فراهم شود.

منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر