پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1697
۰۵ امرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۴
اندازه متن
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد:

رفع تهدید مواد مخدر در گرو توسعه پایدار

کشورهای فرامنطقه‌ای با توجه به قابلیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در ایران می‌توانند کشور ما را به عنوان هدف خود لحاظ کرده و از تجارب، سرمایه‌ها و معلومات آنها بهره‌مند شوند.
 کارگاه آموزشی طراحی و اجرای پروژه‌های اجتماعی برا

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توسعه و کیفی بخشی‌سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانیم توسعه پایدار را در کشور ایجاد کنیم و با توسعه پایدار شاهد رفع تهدید مواد مخدر خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به  نقل از خبرنگار ایلنا، علی مویدی در افتتاحیه کارگاه آموزشی طراحی و اجرای پروژه‌های اجتماعی برای سازمان‌های غیردولتی آسیای میانه و آسیای غربی با بیان اینکه امیدواریم شاهد عاری شدن منطقه و جهان از بحث پیچیده مواد مخدر باشیم، گفت: امروز جهان از تهدید مواد مخدر رنج می‌برد و بشریت عملا با چالشی جهانی به نام مواد مخدر مواجه است.

وی ادامه داد: امروز ما و فرزندان‌مان هر لحظه با تهدید مواد مخدر مواجهیم و تنها راه برون رفت از این تهدید جهانی عزم و تلاش همگانی و استفاده از ظرفیت‌های جهانی، منطقه‌ای و فراملی است.

وی تاکید کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و بیشترین هزینه را در این راه پرداخت می‌کند، این است که با همدلی و هم‌بستگی می‌توانیم نقشی مثبت را در جهت کاهش این تهدید جهانی ایفا کنیم. معتقدیم جزیره‌ای و انفرادی فکر کردن در موضوعات اجتماعی کارساز نیست.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مواد مخدر جرمی سازمان یافته است که سازمان ملل برای آن دفتری ایجاد کرده، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که باید جهانی فکر کرده و فراتر از کشور و منطقه خود به معضل مواد مخدر نگاه کنیم لذا جمع شدن افرادی موثر و با درایت در کاهش تقاضا و مبارزه با مواد مخدر در این کارگاه بیانگر آن است که باید به حول محور جهانی عاری از مواد مخدر حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در عرصه مقابله در خط مقدم قرار دارد بلکه اثبات می‌کنیم در عرصه کاهش تقاضا و درمان نیز صاحب الگو هستیم و امروز این عرصه را در سطح جامعه جمهوری اسلامی ایران گسترش داده و شاهد قابلیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمندی در کشور هستیم.

این مقام ارشد ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه نگاه ما در موضوعات اجتماعی به جامعه و مردم است، اظهار کرد: حاکمیت و دولتمردان نقش هماهنگ‌کننده، ایجاد فضایی آکنده از آرامش و امنیت و تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به سازمان‌های مردم‌نهاد را در اولویت کار خود قرار داده‌اند.

وی کارگاه برگزار شده را فرصتی مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید شاهد استمرار این نشست‌ها باشیم تا بتوانیم در جهت کاهش مواد مخدر در جامعه اقدامی موثر داشته باشیم. ما این آمادگی را داریم که با کشورهای منطقه و فرامنطقه نهایت همکاری را داشته و تلاش می‌کنیم با ایجاد همدلی، تجارت خود در این زمینه را به کشورهای دیگر انتقال دهیم.

مویدی با بیان اینکه با توسعه و کیفی‌بخشی سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانیم؛ توسعه پایدار را در کشور ایجاد کنیم، افزود: با ایجاد توسعه پایدار می‌توانیم شاهد رفع تهدید مواد مخدر در جامعه باشیم.

وی تاکید کرد: کشورهای فرامنطقه‌ای با توجه به قابلیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در ایران می‌توانند کشور ما را به عنوان هدف خود لحاظ کرده و از تجارب، سرمایه‌ها و معلومات آنها بهره‌مند شوند.

مویدی اضافه کرد: کشورهایی که تمایل دارند به موضوع سازمان‌های مردم‌نهاد ورود کنند و در این راه سرمایه‌گذاری کنند ما آمادگی داریم زمینه لازم را برای آنها ایجاد کنیم تا به وظیفه انسانی خود در جهت سلامت جوامع عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر