پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1581
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۸
اندازه متن
معاون شهردار تهران:

پاکسازی محله هرندی متوقف نشده است/حضور 15 هزار معتاد متجاهر در تهران

15هزار معتاد متجاهر در پایتخت وجود دارد / تعداد بانوان معتاد در سطح تهران 100 نفر بود/ در مرحله اول طرح انضباط شهری بیش از 4هزار و 500 نفر و در مرحله دوم بیش از یک هزار و 800 معتاد در مراکز ترک اعتیاد اسکان داده شدند.
امرودی

 معاون شهردار تهران از محله هرندی به عنوان زهکش آسیب های اجتماعی شهر تهران یاد کرد و گفت: طرح پاکسازی این محله از آسیب های اجتماعی متوقف نشده و ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام میثم امرودی افزود:طرح پاکسازی و بهبود وضعیت محله هرندی طرحی دو ساله در حوزه های عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی، فرهنگی است که توسط شهرداری تهران و با کمک 11 نهاد همچون قوه قضائیه و نیروی انتظامی آغاز شده و با کمک مردم ادامه خواهد داشت. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت محله هرندی بسیار متفاوت از گذشته است، گفت: متاسفانه برخی که پیش از پاکسازی به محله هرندی نرفته و اکنون به این محله رفته باشند با دیدن چند معتاد مدعی هستند که محله هرندی بهبود نیافته در حالیکه شرایط فعلی این محله با سابق بسیار متفاوت شده است. 
امرودی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در پاکسازی محله هرندی افزود: نیروی انتظامی در این حوزه خوب عمل کرده و خرده فروش های مواد مخدر در این محله جمع آوری شدند اما با این وجود در محله هرندی خانه های خرده فروش وجود دارد و تا زمانی که عرضه باشد تقاضا هم هست. 
معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه معتادان جمع آوری شده توسط نیروی انتظامی به کمپ ها و مراکزی که شهرداری تهران اعلام کرده منتقل شدند، اظهار امیدواری کرد:با کمک 11 دستگاه متولی همچون قوه قضائیه و نیروی انتظامی وضعیت محله هرندی بهبود پیدا کرده و این محله به طور کامل پاکسازی شود. 
وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران پاکسازی محله هرندی را رها نکرده، گفت: خوشبختانه در این حوزه مردم محله نیز به کمک شهرداری آماده و موتورسوارانی از اهالی محل، شب ها در شناسایی و جمع آوری معتادان به نیروی انتظامی یاری می رسانند. 
امرودی درباره تبدیل کمپ شفق به مرکز ترک اعتیاد مردان معتاد متجاهر نیز افزود: تعداد بانوان معتاد در سطح تهران 100 نفر بود که طبق مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار تهران و باتوجه به ظرفیت کمپ شفق تصمیم بر این شد که زنان معتاد در کمپ کوچکتری نگهداری شوند. 
وی گفت: براین اساس شهرداری تهران نیز سه کمپ را علاوه بر کمپی که برای معتادان تحت درمان در شفق بود، برای نگهداری از زنان معتاد اجاره کرد که مدیریت آن زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر است. 
امرودی با بیان اینکه برای نگهداری از زنان معتاد در کمپ هیچ مشکلی وجود ندارد و آنان را رها نکرده ایم،افزود: این زنان معتاد پس از ترک و گذراندن دوره های درمانی داوطلبانه به مراکز بهاران منتقل می شوند. 

حضور 15هزار معتاد متجاهر در تهران 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران با اشاره به حضور 15هزار معتاد متجاهر در پایتخت گفت: در مرحله اول طرح انضباظ شهری بیش از 4هزار و 500 نفر و در مرحله دوم بیش از یک هزار و 800 معتاد جذب و در کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد اسکان داده شدند. 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره اجرای طرح اِبعاد و بازگرداندن معتادان شهرستانی گفت: این طرح در دستور کار قوه قضائیه است و تاکنون حکمی در این باره صادر نشده که امیدواریم با مذاکرات انجام شده با مسئولان قوه قضائیه این طرح به زودی اجرا شود. 
وی با اشاره به استقرار حدود 780 معتاد بهبودیافته در مراکز بهاران گفت: معتادان جمع آوری شده برای ترک به کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند و پس از گذراندن دوران ترک، پاکی 780 نفر توسط مددکاران تایید و آنان داوطلبانه به مراکز بهاران منتقل شدند. 
محله هرندی در منطقه 12 شهر تهران محله ای است که در چند سال اخیر با معضلات و آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر و کارتن خوابی دست و پنجه نرم می کند و شهرداری تهران و سایر دستگاه های انتظامی و امنیتی در تلاش هستند تا وضعیت این محله را بهبود ببخشند. 
طرح انضباط شهری از سال گذشته با هماهنگی شهرداری تهران، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی با هدف جمع آوری معتادان متجاهر که از اقصی نقاط کشور در مناطق آسیب خیز شهر تهران همچون محله هرندی سکنی گزیده اند، با وجود اجرا در چند مرحله همچنان ادامه دارد. 

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر