پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1552
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۵۰
اندازه متن
رئیس سازمان زندانها خبر داد:

کشف 130 کیلوگرم مواد مخدر طی سال گذشته در داخل و مبادی ورودی زندانها

در سال 94، حدود 130 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی و داخل زندانها کشف کردیم که عمده کشفیات در مبادی ورودی زندانها بود که این شمار کشفیات نسبت به سال قبل(1393)، 10 کیلوگرم کاهش داشته است.
اصغر جهانگیر

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، از کشف 130 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال گذشته(1394) در داخل و مبادی ورودی زندانها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، این مطلب را اصغر جهانگیر روز چهارشنبه و در حاشیه آخرین روز بازدید رئیس قوه قضاییه از محاکم دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد.
وی افزود: در سال 94، حدود 130 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی و داخل زندانها کشف کردیم که عمده کشفیات در مبادی ورودی زندانها بود که این شمار کشفیات نسبت به سال قبل(1393)، 10 کیلوگرم کاهش داشته است.

بودجه تجهیز زندانها به «بادی اسکنر» را دریافت نکرده ایم
جهانگیر درمورد تجهیز مبادی ورودی زندانها به بادی اسنکر و میزان کشفیات مواد مخدر در سال 94 تصریح کرد: با توجه به تهیه بادی اسنکر که هزینه بالایی دارد، تا کنون موفق نشدیم بودجه لازم را دریافت کنیم و اکنون در حال پیگیری از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم اعتباری را برای این کار جذب کنیم زیرا معتقدیم اگر زندانهای کشور به این دستگاه مجهز شوند، می‌توانیم به زندانهای پاک برسیم.

همکاری با ایران خودرو برای تولید خودرو ویژه زندانیان ادامه نیافت

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود ایران خودرو تعداد خودرو ویژه حمل زندانیان طراحی و تولید کند، گفت: متاسفانه آن همکاری ادامه نیافت و از سوی دیگر خودروهای حمل زندانیان فرسوده است و اگر می ‌خواهیم امنیت زندانیان برقرار شود، باید تلاش کنیم خودروهای مناسب داشته باشیم اما چون نتوانستیم بودجه لازم را تامین کنیم، آن بحث ادامه نیافت.
جهانگیر تاکید کرد: امسال بدنبال این هستیم که بتوانیم با ایران خودرو یا سایر شرکت‌هایی که آمادگی دارند در این مورد وارد مذاکره شویم.

واگذاری ندامتگاه اوین به شهرداری تهران 
وی همچنین درباره انتقال ندامتگاه اوین و واگذاری آن به شهرداری تهران برای تبدیل به فضای سبز نیز گفت: قرار شده کارشناسان سازمان زندانها و شهرداری در جلسه مشترک موضوع را بررسی کنند تا هم قیمت اوین مشخص شود و بعد ببینیم که به ازای اوین، شهرداری به چه نحو می‌خواهد عمل کند و در چه مدت می‌تواند تعهدات خود را انجام دهد.
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مساحت زندان اوین را 40 هکتار برآورد کرد و در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان زندانها قیمتی برای اوین به شهرداری داده است یا نه، افزود: ما که معاملات ملکی نیستیم، باید کارشناسان نظر بدهند.

نیاز به اعتبار 200 میلیارد تومانی برای ساخت اردوگاه محکومان موادمخدر
جهانگیر در پاسخ به سئوال دیگری درمورد آخرین وضعیت آماده‌سازی اردوگاه های محکومان مواد مخدر گفت: اگر امسال اعتبارات لازم را بدهند، امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال بخش زیادی را آماده کنیم؛ حدود 90 درصد عملیات احداث هفت اردوگاهی که از سال گذشته کلنگ خورده‌اند، انجام شده و 10 درصد باقی مانده نیازمند اعتبارات لازم است که اگر تخصیص یابد، کار تکمیل اردوگاه‌ها تمام می‌شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این هفت اردوگاه را 200 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: متأسفانه این اعتبار در بودجه سال 95 پیش‌بینی نشده، البته در حال رایزنی با دولت هستیم و قول مساعد دادند که امسال 80 میلیارد تومان بصورت جداگانه تخصیص بدهند که اگر این کار انجام شود می توانیم یک سوم از اردوگاه ها را آماده کنیم.

گله مندی از دستبند و پابندهای الکترونیکی 
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره دستبندها و پابندهای الکترونیکی نیز تصریح کرد: مرحله آزمایشی دستبندها و پابندهای الکترونیکی انجام شده اما اشکالاتی داشت و افرادی که از این دستبندها و پابندها استفاده کردند، گله‌ مندی‌هایی داشتند.
وی خاطرنشان کرد: این تجربه یک تجربه جدید است و طبیعی است که افراد دوست ندارند وقتی در محیط بیرون هستند، هرگونه حرکت آنها قابل رصد باشد یا اینکه همه بفهمند پابند یا دستبند به دست و پا دارند که البته در حال رفع این اشکالات هستیم.
بازدید رئیس قوه قضاییه از محاکم دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان تهران از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر