پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1519
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۳
اندازه متن
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

عدم راه‌اندازی مراکز بهاران علت بازگشت معتادان به هرندی

از ابتدای امسال 4200 نفر از پاتوق‌ها جمع آوری شدند که حدود 3100 نفر به علت اعتیاد به مراکز درمانی، 220 نفر چون اتباع بیگانه بودند به مراجع ذی‌صلاح و هزار نفر هم که معتاد نبوده و بی‌خانمان بودند به شهرداری ارجاع داده شدند.
جزینی

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر عدم راه‌اندازی به موقع مراکز بهاران را علت بازگشت معتادان متجاهر به محله هرندی دانست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا جزینی، علت بازگشت معتادان به پاتوق‌ها از جمله محله هرندی را عدم راه اندازی مراکز بهاران عنوان کرد.

وی گفت: در مقطعی اقدام خوبی در محله هرندی صورت گرفت و بعد از جمع آوری معتادان و طی شدن مدت درمان، قرار بود که آنها به مراکز بهاران منتقل شوند اما این مراکز در زمان مقرر راه اندازی نشد.

قائم مقام ستادمبارزه با موادمخدر  ادامه داد: در تهران حدود 15 هزار معتاد متجاهر وجود دارد که فضای نگهداری برای همه آنها مهیا نیست.

وی افزود: از ابتدای امسال 4200 نفر از پاتوق‌ها جمع آوری شدند که حدود 3100 نفر به علت اعتیاد به مراکز درمانی، 220 نفر چون اتباع بیگانه بودند به مراجع ذی‌صلاح و هزار نفر هم که معتاد نبوده و بی‌خانمان بودند به شهرداری ارجاع داده شدند.

جزینی یادآور شد: قرار بود برای نگهداری 6 هزار نفر در بهاران ظرفیت ایجاد شود که اکنون تنها 900 نفر به این مراکز منتقل شده‌اند.

وی در مورد نحوه برخورد با 9 هزار معتاد دیگر نیز گفت: تعدادی از معتادان متجاهر را افرادی تشکیل می‌دهند که خانواده‌شان در شهرستان هستند و در صدد هستیم که با هماهنگی قوه قضائیه آنها را به زادگاهشان بازگردانیم.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر