پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1317
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
اندازه متن

شماره نود و هفتم ماهنامه ايران پاك منتشر شد

در شماره نود و هفتم ماهنامه فرهنگي– اجتماعي ايران پاك، ميزگردي با عنوان «ساماندهي مراكز درمان اعتياد داوطلبانه (ماده 15) دلايل و چالش‌ها» با حضور دكتر پرويز افشار،دكتر فريبرز احمدي،دكتر عليرضا نوروزي و دكتر محسن روشن پژوه منتشر شده است.
ایران پاک

شماره نود و هفتم ماهنامه فرهنگي– اجتماعي ايران پاك به همراه ضميمه آن منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ فرزين رحيم‌نظري مديركل روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر در سرمقاله اين شماره، درمان اعتياد را يكي از پرچالش‌ترين مباحث در حوزه مبارزه با مواد مخدر برشمرده و گفته است: همواره باورهاي گوناگون و متضادي درباره درمان اعتياد و روش‌هاي آن وجود داشته است. اصلي‌ترين دليل اختلاف نظر در اين درباره به ماهيت اعتياد مربوط است. 
وي ادامه داده است: به زودي ساماندهي مجدد مراكز درمان در دستور كار قرار خواهد گرفت و بي شك، اين ساماندهي به نفع بيماران اعتياد است .
در بخش بعدي اين ماهنامه بخش نخست ميزگردي با عنوان "ساماندهي مراكز درمان اعتياد داوطلبانه (ماده 15) دلايل و چالش‌ها" با حضور دكتر پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر، دكتر فريبرز احمدي مديركل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد، دكتر عليرضا نوروزي رييس اداره پيشگيري، درمان و كاهش آسيب اعتياد وزارت بهداشت و دكتر محسن روشن پژوه معاون پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي به چاپ ‏رسيده و در آن به ساماندهي مراكز درمان اعتياد پرداخته شده است.‏
همچنين گزارشي با عنوان «امضاء‌ تفاهم همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه خوارزمي»، مقاله‌اي با عنوان «پيشگيري از گرايش به سوء‌مصرف مواد مخدر و روان گردان»، ديدگاه‌هايي با عنوان «آموزش، ارزش‌هاي اجتماعي و اخلاقي ضرورتي انكارناپذير در جهت پيشگيري از اعتياد» و «ناآگاهي؛ دليل زنانه شدن اعتياد» ، گزارش بين الملل با عنوان «گزارشي از بازار جهاني مواد مخدر صنعتي»، گزارش استاني از وضعيت مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان و گزيده اخبار از ديگر بخش‌هاي اين ماهنامه بشمار مي‌روند.
همچنين اعتياد زنان و اثر سوء‌مصرف مواد مخدر بر مادران باردار، شاد زيستن سدي در برابر سوء‌ مصرف مواد مخدر، شناخت ماده مخدر ماشروم و عوارض آن، واقعيات تلخ و جدول و سرگرمي از بخش‌هاي مختلف ايران پاك خانواده اين ماهنامه به شمار مي‌روند.

منبع: ستاد مبارزه با مواد مخدر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر