پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1135
۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
اندازه متن
رئیس بهزیستی:

34 درصد از افراد 19تا 60 سال دچار مشکلات روانی هستند

براساس آمار رسمی تعداد معتادان از یک میلیون و 200 هزار نفر به دو میلیون افزایش یافته که به صورت غیررسمی تا پنج میلیون نفر هم تخمین زده شد/امروز باید اثر بخشی و کارآیی برنامه ها و اقدامات را برای کاهش آسیب های اجتماعی جدی بگیریم.
 انوشیروان محسنی بند پی

رئیس سازمان بهزستی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در کشور عمیق شده است، گفت: 34 درصد جمعیت کشور در سنین 19 تا 60 سال دچار اختلالات روانی هستند که نیاز به درمان تخصصی دارند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی در دومین اجلاس علمی و کاربردی مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور در ساری اظهار کرد:باید شرایطی را فراهم کنیم تا مانع افزایش اسفبار آمار آسیب های اجتماعی در جامعه شویم.

وی به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد اشاره و گفت : براساس آمار رسمی تعداد معتادان از یک میلیون و 200 هزار نفر به دو میلیون افزایش یافته که به صورت غیررسمی تا پنج میلیون نفر هم تخمین زده شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اقدام توسعه پیش گیرانه و مداخله ای را از راهبردهای بهزیستی دانست و گفت : امروز باید اثر بخشی و کارآیی برنامه ها و اقدامات را برای کاهش آسیب های اجتماعی جدی بگیریم.

رئیس سازمان بهزستی اجتماع محور را از دیگر رویکردهای بهزیستی بیان و گفت : استاندارد کردن خدمات و توسعه و پیشرفت علوم حوزه سلامت را برای معلولان را اثر گذار و ضروری دانست.

وی ادامه داد : پنج هزار و 100 تیم در پنج هزار محله 15 میلیون نفر را در حوزه پیشگیری از اعتیاد تحت پوشش دارند.

وی گفت : اثر بخشی و بهره وری در هزینه کاهش آسیب های اجتماعی باید دقیق و براساس دانش علمی روز باشد.

رئیس سازمان بهزستی افزود : در برنامه ششم توسعه کشور به آسیب های اجتماعی به عنوان یک مقدمه مهم به صورت مستقل مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر