پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 994
۰۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
اندازه متن
مدیر کل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مشوق‌های تحصیلی برای جذب کودکان کار به مدارس در 4 استان کشور اعطا می‌شود

20 درصد کودکان بازمانده از تحصیل در استان البرز به علت اعتیاد، 15 درصد به علت معلولیت، و 30 درصد به علت فقدان مدارک هویتی به مدرسه نمی‌روند/با اطلاع از این آمارها می‌توان سیاستگذاری درستی انجام داد.
روزبه کردونی

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته آمار دقیقی درباره دانش‌آموزان بازداش از تحصیل گفت: سال گذشته طرح مشوق‌های تحصیلی را در 4 استان کشور به صورت پایلوت اجرا کردیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم،روزبه کردونی در پنل تبدیل مدارس مناطق محدود به پیشران فقرزدایی در آموزش، سلامت و تغذیه که در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه بحث کودکان بازمانده از تحصیل عدم وجود یک سیاست ملی مدون است که جوانب مختلف را شامل شود.

وی افزود:‌ در رویکرد سیاستی از شناسایی تا تدوین راهکارها، تصویب، اجرا و ارزیابی یک مسئله مشارکت کنندگانی معین می‌شوند و گوشه‌ای از کار را به دست بگیرند. البته باید توجه داشت که بازماندن از تحصیل یک چالش جهانی است و باید به تجارب سایر کشورها در این زمینه توجه کنیم تا در دام مسیرهای غلط طی شده نیفتیم.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال 2013 بیش از 124 میلیون کودک و نوجوان 6 تا 15 سال در جهان وجود داشتند که یا اصلا به مدرسه نرفته‌اند و یا ترک تحصیل کرده‌اند. 

کردونی ادامه داد: تا چند سال گذشته آمارهای دقیقی در کشور در خصوص بازماندن از تحصیل وجود نداشت اما اکنون به تصویر خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم در واقع با تجمیع بانکهای اطلاعاتی می‌توانیم اعلام کنیم در هر استانی چه تعداد کودک  بازمانده از تحصیل داریم.

وی تصریح کرد: بازماندن از تحصیل به عوامل مختلف بستگی دارد و تعاریف از آن متفاوت است. سال گذشته طرح مشوق‌های تحصیلی را با همراهی آموزش و پرورش و بهزیستی در 4 استان به صورت پایلوت اجرا کردیم که در آن مشخص شد که 20 درصد کودکان بازمانده از تحصیل در استان البرز به علت اعتیاد، 15 درصد به علت معلولیت، و 30 درصد به علت فقدان مدارک هویتی به مدرسه نمی‌روند. 

وی ادامه داد: با اطلاع از این آمارها می‌توان سیاستگذاری درستی انجام داد. تاکنون جلسات متعددی در رابطه با کودکان کار و بازماندگان از تحصیل برگزار شده است و از مرحله حساسیت‌زایی عبور کرده و نیازمند اتخاذ سیاست‌های مدون، تجربه‌شده و با جزئیات هستیم.

 منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر