پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 980
۰۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۳
اندازه متن
فرماندار کرج خبر داد:

اجرای طرح ضربتی نظارت بر عطاری‌های کرج

در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، طرح نظارت بر عطاری‌ها و برخورد با واحدهای غیر مجاز مطرح و مصوب شد/ دستوری صریح برای نظارت بر عطاری‌ها و برخورد با واحدهای غیر مجاز به صورت ضربتی و بدون کوچک‌ترین غفلتی صادر شده است.
عطاری

فرماندار کرج گفت: به دنبال افزایش عرضه دارو و مواد به اصطلاح ترک اعتیاد در عطاری‌های کرج، اجرای طرح ضربتی نظارت بر عطاری‌ها صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدتقی ایرانی اظهار داشت: متاسفانه معضل خانمان‌سوز اعتیاد به دلیل عدم آگاهی خانواده‌ها و نسل جوان و برخی غفلت‌ها، افزایش یافته است.

وی افزود: اعتیاد یک معضل جدی در تمام کشورهای دنیا است و این بلای خانمان‌سوز در کشورهایی که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم در میان مردم به ویژه خانواده‌ها و نسل جوان انجام نمی‌شود، بیشتر است.

عالی‌ترین نماینده دولت در مرکز استان البرز افزود: متاسفانه برخی‌ها از غفلت جوانان سوء استفاده کرده و کسانی که به دام اعتیاد افتاده‌اند را با دروغ‌های بی‌اساس بیشتر به دام می‌اندازند.

ایرانی گفت: به عنوان نمونه در عطاری‌ها، داروهای ترک اعتیاد عرضه می‌شود که خود این داروها وقتی بدون نظر پزشک و به صورت غیر اصولی مصرف شود، اعتیادآور است.

وی افزود: از سوی دیگر داروهایی را با عنوان داروهای ترک اعتیاد گیاهی عرضه می‌کنند که خود آنها نیز حاوی مواد شیمیایی اعتیاد‌آور است.

معاون استاندار البرز بیان داشت: اگر آگاهی‌بخشی مناسب انجام شود، مردم و به ویژه جوانان فریب نمی‌خورند و بیشتر در دام اعتیاد فرو نمی‌افتاند.

ایرانی افزود: البته مسئولان نیز وظایفی بر عهده دارند و نباید اجازه دهند که برخی واحدهای صنفی مانند عطاری‌های متخلف، از عدم اطلاع مردم سوء استفاده کنند.

وی گفت: بر این اساس در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، طرح نظارت بر عطاری‌ها و برخورد با واحدهای غیر مجاز مطرح و مصوب شد.

فرماندار کرج اعلام کرد: دستوری صریح برای اجرای طرح فوق به صورت ضربتی و بدون کوچک‌ترین غفلتی صادر شده و دستگاه‌های اجرایی، بازرسی و نظارتی باید تا پیش از برگزاری جلسه بعدی این شورا، نتیجه اقدامات انجام شده را جمع‌بندی و به شورا ارائه دهند.

ایرانی گفت: از سوی دیگر باید دستگاه‌های متولی امور فرهنگی با همکاری رسانه‌ها، بیش از گذشت در راه فرهنگ‌سازی برای مقابله با این پدیده منفی و معضل خانمان‌سوز تلاش کنند.

وی در پایان گفت: به طور قطع فرمانداری از تلاش‌های فرهنگی برای مقابله با معضل اعتیاد حمایت کرده و معتقدیم که برای کنترل این بلای خانمان‌سوز نیاز به همکاری همه جانبه داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر