پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 974
۰۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۸
اندازه متن
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران:

پذیرش زنان در مرکز نگهداری معتادان شفق به زودی آغاز می‌شود

شهرداری مرکز شفق را تکمیل کرده و قرار است به زودی پذیرش زنان در این مرکز آغاز شود/مراکز کمرد، فاز سه اخوان، خاورشهر و اتحاد نیز احداث شده و آماده بهره برداری هستند/ظرفیت اسکان ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در تهران به شش هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.
محمد رضا آذرنیا

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اعلام کرد: تکمیل مرکز نگهداری معتادان شفق، به زودی پذیرش زنان در این مرکز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا آذرنیا در جریان دویست و یازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه به همت شهرداری تهران امروز ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر به شش هزار نفر افزایش یافته است، گفت: شهرداری مرکز شفق را تکمیل کرده و قرار است به زودی پذیرش زنان در این مرکز آغاز شود. همچنین مراکز کمرد، فاز سه اخوان، خاورشهر و اتحاد نیز احداث شده و آماده بهره برداری هستند و به این ترتیب ظرفیت اسکان ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در تهران به شش هزار نفر افزایش پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه فعال‌ترین عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرداری و شورای شهر بوده‌اند، افزود: سال گذشته برای محکومان ماده 41 قانون مرکزی با ظرفیت 10 هزار نفر راه اندازی شد که اکنون با دو هزار نفر فعال است و قرار است بخشی از آن به ماده 16 اختصاص یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به ضرورت همکاری بین دستگاهی برای حل معضلات محله هرندی و دیگر نقاط آسیب خیز اظهار کرد: بهزیستی در حوزه مراکز ماده 15(ترک اعتیاد در بخش خصوصی) فعالیت می‌کند که دوره درمان در این مراکز سه ماهه بوده و هزینه هر دوره 16 میلیارد تومان است. به این ترتیب برای یک دوره یک ساله درمان در مراکز ماده ، 15 64 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که برای تأمین آن در حال رایزنی با ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی از برنامه ایجاد 44 مرکز بهاران در تهران خبر داد و گفت: این مراکز توسط شهرداری تهران اجرا می‌شود و معتادان طی یک اقامت شش ماهه در این مراکز علاوه بر درمان از خدمات حرفه آموزی و توانمندسازی برخوردار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر