پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 972
۰۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۰
اندازه متن
یک عضو شورای شهر:

جای تشکل های مردمی در جلسات شهری خالی است

اگر NGO ها و خیریه‌ ها فعالیت نمی‌کردند، معلوم نبود چه بلاهایی را باید شاهد می‌بودیم و آسیب‌ها چقدر افزایش می‌یافت/ باید از همین امشب تدبیری اندیشیده شود تا مادران و کودکان بتوانند در کنار هم و در محل امن بخوابند.
فاطمه دانشور

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه NGO ها نقش بسیار مهمی در بازشناساندن آسیب‌ها و اقدامات برای برون‌رفت از آن دارند، گفت: نبود نمایندگان مردمی در جلسات رسمی اجحاف است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، فاطمه دانشور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۲، گفت: سه چهار سال قبل فعالان حوزه اجتماعی نسبت به زنان کارتن‌خواب هشدار داده بودند و عنوان کردند اگر این زنان ساماندهی نشوند، آسیب‌ها چند برابر می‌شود.

وی افزود: اگر NGO ها و خیریه‌ ها فعالیت نمی‌کردند، معلوم نبود چه بلاهایی را باید شاهد می‌بودیم و آسیب‌ها چقدر افزایش می‌یافت.

دانشور تاکید کرد: در واقع نمایندگان مردمی که معمولا جای آنها در نشست‌ها خالی است، باید بیایند و موارد را بگویند و در تصمیم‌سازی حضور داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بهزیستی باید در این مسئله مداخله داشته باشد و از مجلس بخواهد هر قانونی که مد نظرش است را تصویب کند. نیروی انتظامی باید امنیت را برقرار کند، شهرداری هم زیرساخت‌ها را فراهم سازد و همه باید مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: همین شب‌ها مادران و کودکان کارتن‌خواب در خیابان می‌خوابند و هیچ نهادی وجود ندارد که مادران و کودکان را با هم استقرار دهد.

دانشور توضیح داد: مادران و کودکان را از هم جدا می‌کنند، باید از همین امشب تدبیری اندیشیده شود تا مادران و کودکان بتوانند در کنار هم و در محل امن بخوابند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نقش NGO ها، گفت: این NGOها همه این مسائل را می‌دانند، پس چرا در سیاستگذاری دخیل نیستند؟ این گروه‌های مردمی چند دهه است که فعالیت می‌کنند و در دولت‌های مختلف هم بوده‌اند و خواهند بود؛ پس باید از ظرفیت آنها بهره‌ ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر