پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 929
۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
اندازه متن
معاون سازمان بهزیستی:

سازمان بهزیستی آماده پذیرش کودکان خیابانی است

با ارائه خدمات بیشتر به زنان کارتن خواب، معتاد و بی خانمان می توان آمار خرید و فروش کودکان را کاهش داد/سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد که هر فردی که به خاطر اعتیاد یا دلایل دیگر نگران کودک خود است، آن کودک را پذیرش کند.
سازمان بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت، این سازمان آمادگی پذیرش کودکان خیابانی را به هر تعداد دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر افزایش خرید و فروش نوزادان و کودکان خیابانی افزود: سازمان بهزیستی برای برخورد با خرید و فروش کودکان خیابانی از ضوابط قضایی و انتظامی برخوردار نیست، اما می تواند این کودکان را پذیرش کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مددکار یا پرستاری در بیمارستان ها با موارد مشکوک خرید و فروش کودک روبرو می شوند، حتما باید آن را به مامور مستقر در بیمارستان اطلاع دهند و اگر این مورد مسجل شود یا حتی مشکوک به آن باشد، طی صورت جلسه ای کودک به مرکز بهزیستی منتقل خواهد شد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: سالانه یکهزار کودک در سراسر کشور به مراکز نگهداری فرزندان این سازمان منتقل می شوند که لزوما کودک خیابانی نیستند بلکه والدین آنان یا دچار اعتیاد و اختلال روانی بوده یا اینکه والدین شان مجرم بوده و نمی توانند از فرزندان خود نگهداری کنند. همچنین کودکانی که والدین آنان در تصادف جان خود را از دست داده اند به این مراکز منتقل می شوند.
مسعودی فرید تاکید کرد: اکنون 600 مرکز نگهداری فرزندان بهزیستی در سراسر کشور وجود دارد که کودکان را از بدو تولد تا 18 سالگی پذیرش می کند.
وی تصریح کرد: با ارائه خدمات بیشتر به زنان کارتن خواب، معتاد و بی خانمان می توان آمار خرید و فروش کودکان را کاهش داد.
مسعودی فرید تاکید کرد: سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد که هر فردی که به خاطر اعتیاد یا دلایل دیگر نگران کودک خود است، آن کودک را پذیرش کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر