پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 927
۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۲
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی گفت:

سامانه رصد آسیب های اجتماعی راه اندازی می شود

کشوری می تواند در مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی موفق شود که دارای برنامه های علمی، راهبردی و استراتژیک باشد/کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظت کننده در برابر آسیب های اجتماعی از وظایف سازمان بهزیستی است.
سامانه رصد آسیب های اجتماعی راه اندازی می شود

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ایجاد و راه اندازی سامانه رصد آسیب های اجتماعی کشور در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، انوشیروان محسنی در مراسم معرفی مدیر کل جدید بهزیستی خراسان رضوی در مشهد افزود: کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظت کننده در برابر آسیب های اجتماعی از وظایف سازمان بهزیستی می باشد که تاکنون از آن غفلت شده است.
وی اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی سامانه رصد آسیب های اجتماعی در کشور از راهبردهای بهزیستی و رویکرد دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری است.
محسنی با بیان اینکه رشد تکنولوژی و تغییر در ساختار فرهنگ و شیوه زندگی، موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده است گفت: طلاق، اعتیاد، اختلالات روحی - روانی و سالمندی جوامع از جمله آسیب هایی هستند که اغلب کشورهای دنیا با آن مواجه هستند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: کشوری می تواند در مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی موفق شود که دارای برنامه های علمی، راهبردی و استراتژیک برای مقابله علمی، فنی و تخصصی با آسیب ها باشد.
وی با بیان اینکه در طول پنج برنامه توسعه برنامه ریزی مطلوبی برای سلامت اجتماعی و مقابله علمی با آسیب های اجتماعی نداشته ایم اظهار کرد: این روند به گونه ای بود که رهبر معظم انقلاب همه دستگاه های اجرایی را مکلف کردند که در برنامه ششم برای آسیب های اجتماعی کشور، قوانین برنامه ای و علمی داشته باشند.
محسنی افزود: در این راستا رویکرد سازمان بهزیستی کشور در برنامه محوری برای کنترل، مهار و پیشگیری از آسیب ها دارای سه بخش برنامه ریزی و پیشگیری از شیوع و بروز معلولیت ها، استاندارد سازی خدمات و استفاده از ظرفیت های ارزشمند موجود است.
 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر