پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 921
۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۷
اندازه متن
وزیر بهداشت عنوان کرد:

داروی ترک اعتیاد وجود ندارد

ایران ام‌القرای اسلام است و از اینکه در کشور و در پایتخت چنین محله‌هایی شکل گیرد، متأسفیم/ کاهش آسیب‌های اجتماعی در کمتر شدن جرم، جنایت، تخلف و اعتیاد مؤثر است/ حدود 100 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا باشند.
وزیر بهداشت

وزیر بهداشت 

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مردم در منطقه هرندی تهران، اظهار داشت: ایران ام‌القرای اسلام است و از اینکه در کشور و در پایتخت چنین محله‌هایی شکل گیرد، متأسفیم.

هاشمی افزود: نباید شاهد آسیب اجتماعی به مردم باشیم، بر همین اساس وزارت بهداشت جهت کاهش این مسئله نقش خود را ایفا می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بخشی از مردم به‌دلیل دریافت خدمات بهداشت و درمان زیر خط فقر رفتند، بیان داشت: در این راستا ما برنامه‌هایی را به‌صورت پیشگیرانه اجرا کرده‌ایم و می‌دانیم که حدود 700 هزار نفر قبل از شروع طرح تحول سلامت به‌دلیل هزینه‌های کمرشکن زیر خط فقر افتادند، این درحالی است که کاهش آسیب‌های اجتماعی در کمتر شدن جرم، جنایت، تخلف و اعتیاد مؤثر است.

* افزایش آسیب‌های اجتماعی بار بیماری‌ها را به همراه دارد

هاشمی گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی بار بیماری‌ها را بیش‌تر می‌کند و اینکه مسائلی هم‌چون ایدز و خودکشی به‌دلیل آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گیرد، لذا اهمیت به این مسئله قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 29 هزار نفر ابتلا به ایدز آنها در کشور ثبت شده است، عنوان داشت: با توجه به اینکه از زمان ابتلا تا تظاهر به بیماری مدت زمانی فاصله دارد، تخمین زده می‌شود حدود 100 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا باشند.

* داروی ترک اعتیاد وجود ندارد

وزیر بهداشت در رابطه با داروی ترک اعتیاد گفت: این دارو را باید وزارت بهداشت تأیید کند و اگر رئیس انستیتو پاستور اعلام می‌کند چنین دارویی وجود ندارد، پس حتماً داروی ترک اعتیاد نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر