پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 900
۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
اندازه متن
دبیرکل حزب اسلامی کار خبر داد:

افراد مزدبگیر برای زنده ماندن تلاش می‌کنند/اعتیاد 21 درصد کارگران واحدهای تولیدی

حسین کمالی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر افراد جامعه و به ویژه افراد مزدبگیر به جای زندگی کردن تلاش می‌کنند زنده بمانند، گفت: دغدغه‌های تامین حداقل امکانات زندگی باعث شده افراد نتوانند فرصت پیشرفت و تعالی خود و اعضای خانواده‌شان را داشته باشند.
حسین کمالی،دبیرکل حزب اسلامی کار

دبیرکل حزب اسلامی کار در گردهمایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور گفت: میان زنده بودن و زندگی کردن انسان‌ها تفاوت وجود دارد. زنده بودن یک حرکت افقی از تولد تا مرگ است اما زندگی یک حرکت عمودی است که از فرش آغاز و تا عرش ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایلنا، حسین کمالی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر افراد جامعه و به ویژه افراد مزدبگیر به جای زندگی کردن تلاش می‌کنند زنده بمانند، گفت: دغدغه‌های تامین حداقل امکانات زندگی باعث شده افراد نتوانند فرصت پیشرفت و تعالی خود و اعضای خانواده‌شان را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه تلاش برای دستیابی به حداقل‌های زندگی و ادامه حیات فرصت پیشرفت در زندگی را از انسان‌های امروز جامعه گرفته است، افزود: در مقابل این واقعیت تلخ متولیان امروز تلاش می‌کنند به جای  تغییر دادن شرایط آمارها را دستکاری کنند.

کمالی با یادآوری اینکه در دولت گذشته متولیان وقت برای انکار آمار بیکاران تلاش کردند دانشجویان و زنان خانه‌دار را به عنوان افراد صاحب شغل معرفی کنند، گفت: مشابه همین اتفاق نیز درمورد آمار مربوط به جمعیت بی‌سواد افتاد.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته برای پایین آوردن جمعیت بی‌سوادان هیچ اقدامی در ترویج آموزش صورت نگرفت، افزود: به‌جای این کار آمدند و جمعیت بین 10 تا 49 سال را ملاک سنجش قرار دادند و در نتیجه با این کار آمار بی‌سواد به حدود 2 میلیون نفر کاهش یافت.

وی با بیان اینکه نمونه دیگری از این دستکاری ‌آماری در مورد افراد معتاد به مواد مخدر اتفاق افتاد، گفت: طبق گفته ستاد مبارزه با مواد مخدر  شمار افراد معتاد به مواد مخدر تا حدود 4 میلیون برآورد می‌شد اما در نهایت با جابجا شدن آمار و ارقام شمار اعلامی افراد معتاد به حدود نصف این مقدار رسید.

دبیرکل حزب اسلامی کار  با بیان اینکه دستکاری آمار و وارونه جلوه دادن حقیقت در عمل دمیدن بر آتش زیر خاکستر است، افزود: در حالی که وزارت کار شمار افراد فاقد مهارت را 3 میلیون نفر اعلام می‌کند ما می‌بینیم  که این میزان از شمار جمعیت 2 میلیون نفری بی‌سوادان نیز اعلام شده از سوی مرکز آمار نیز بیشتر است و همین بیانگر رویکرد برخی متولیان است.

وی ادامه داد: برای عبور از این وضعیت نیازمندیم تغییر و تحولات بنیادینی در جامعه صورت بگیرد. در شرایط حاضر ستاد مبارزه با مواد مخدر مدعی است  که طی تحقیقات انجام شده نزدیک به 21 درصد کارگران شاغل در واحدهای تولیدی مورد بررسی به مواد مخدر اعتیاد دارند و این اتفاق برای جامعه کارگری که قرار است کشور را آباد کند، زنگ خطر است.

وی با اشاره به آشفتگی وضعیت اقتصادی کشور گفت: طبق اعلام بانک مرکزی در حال حاضر حجم نقدینگی کشور بالغ بر 816 هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی گرفتار مشکل نقدینگی هستند و به تبع آن کارگران این واحدها وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر