پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 891
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۹
اندازه متن
معاون اجتماعي ناجا:

تشکل های مردم نهاد، تنها راه برون رفت از آسيب های اجتماعی

بايد توجه داشته باشيم جمع آوري معتادان مانند پاکسازي محيط زيست نيست، چراکه افراد معتاد نيز داراي خانواده هستند، اما بايد ديد وظيفه پليس و هرکدام از دستگاه هاي ذيربط در قبال اينان چيست البته نهادهاي ديگر هم کارهاي زيادي انجام داده اند ولي کافی نیست.
سردار سعید منتظر المهدی

معاون اجتماعي ناجا با اشاره به اينکه امنيت در تمام دنيا، مردم محور بوده و پليس محور نيست، تنها راه برون رفت از آسيب هاي اجتماعي را تشکل هاي مردم نهاد اسلامي و ديني، دانست.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار دکتر سعيد منتظرالمهدي در ديدار با رئيس و جمعي از اعضاي "موسسه فرهنگي بزرگ خادم الرضا"ي قم تنها راه برون رفت از آسيب ها و معضلات اجتماعي را تشکيل تشکل هاي مردم نهاد اسلامي و ديني دانست و خاطرنشان کرد: کساني که در جامعه از دين و ائمه اطهار (عليهم السلام) فاصله مي گيرند، به پرتگاه، نزديک مي شوند.

منتظرالمهدي، افزود: بخش اعظمي از امنيت توسط هيئت ها و تشکل هاي مردم نهاد تامين مي شود، به هر اندازه که روح معنويت در جامعه حاکم شود جامعه به سمت امنيت مي رود و کار پليس هم کم مي شود. 

وي با بيان اينکه شما پليس دروني افراد را بيدار کرده و باعث مي شويد آن ها راه درست را بپيمايند، اضافه کرد: هيئت ها بخش اعظمي از ماموريت هاي پليس را انجام مي دهند.

معاون اجتماعي ناجا با تاکيد بر اينکه سرمايه هاي اصلي اجتماعي، جوانان هستند و اگر دشمنان شيپور جنگ بزنند همين جوانان از هستي و آرمان هاي نظام اسلامي دفاع مي کنند، تصريح کرد: در دوران جنگ تحميلي عده اي بدون چشمداشت با اينکه در رفاه و آسايش بودند، با خدا معامله کرده و از يکديگر براي حضور در جبهه ها، سبقت مي گرفتند.

معاون اجتماعي ناجا با اشاره به اينکه هيئت ها، جوانان را در مقابل آسيب ها واکسينه مي کنند، بر فرصت ايجاد گفتمان بين اعضاء خانواده ها تاکيد کرد و بسياري از معضلات را ماحصل بي توجهي به اين موضوع، دانست.

منتظرالمهدي در بخش ديگري از سخنان خود، افزود: هرگاه مردم در جامعه معتادي را مي بينند، اولين پرسش، آنان اين است که پليس براي برخورد با اين پديده، کجاست و چرا کاري انجام نمي دهد، البته وجود اين پرسش، اشکالي ندارد، چرا که جمع کردن معتادان متجاهر براي پليس، سخت نيست و در کسري از هفته قابل جمع شدن، هستند، بايد توجه داشته باشيم جمع آوري معتادان مانند پاکسازي محيط زيست نيست، چراکه افراد معتاد نيز داراي خانواده هستند، اما بايد ديد وظيفه پليس و هرکدام از دستگاه هاي ذيربط در قبال اينان، چيست؟ البته سازمان ها و نهادهاي ديگر هم کارهاي زيادي انجام داده اند ولي کافي نيست بايد عزم جدي ايجاد شود و همگان به ميدان بيايند و مردم هم حمايت کنند تا اين معضل خانمان سوز، حل شود.

منبع:پایگاه خبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر