پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 888
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۴
اندازه متن
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در مجلس:

15 هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد/ پیگیری موضوع جمع‌آوری معتادان از وزیر کشور

متاسفانه دستگاه‌هایی که مجوز قانونی برای جمع‌آوری معتادان دارند از بی‌پولی رنج می‌برند و دستگاهی مثل شهرداری که آماده جمع‌آوری معتادان است مجوز قانونی برای این اقدام را ندارد/ در این جلسه مقرر شد شهرداری در هر منطقه گرمخانه‌هایی احداث کند.
حسین طلا

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در مجلس با بیان اینکه طبق اعلام نیروی انتظامی 15 هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد، گفت:‌ متاسفانه دستگاه‌های دارای مجوز قانونی برای جمع‌آوری معتادان از بی‌پولی رنج می‌برند و دستگاهی مثل شهرداری که آماده جمع‌آوری معتادان است مجوز قانونی برای این اقدام را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسین طلا در تشریح نشست روز گذشته (سه‌شنبه 12 آبان)مجمع نمایندگان استان تهران برای بررسی وضعیت معتادان متجاهر، افزود: واقعیت آن است که امروزه مشکل اصلی شهر تهران در زمینه معتادان خیابانی، نبود مکانی برای نگهداری و بازپروری آنها است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان نیروی انتظامی و قضایی در این نشست عنوان کردند که ما هیچ مشکلی در زمینه جمع‌آوری معتادان خیابانی نداریم و تنها مشکل در زمینه نبود مکانی برای نگهداری آنها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌هایی که مجوز قانونی برای جمع‌آوری معتادان دارند از بی‌پولی رنج می‌برند و دستگاهی مثل شهرداری که آماده جمع‌آوری معتادان است مجوز قانونی برای این اقدام را ندارد.

وی یادآور شد: اقدامی که اکنون شهرداری می‌تواند انجام دهد ایجاد گرمخانه‌هایی برای نگهداری معتادان است اما به علت نبود مجوز قانونی قادر به جمع‌آوری انها نیست چراکه این اقدام نیاز به مجوز دستگاه قضا دارد.

طلا تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد شهرداری در هر منطقه گرمخانه‌هایی احداث کند تا معتادان متجاهر خیابانی بتوانند درآن اسکان داشته باشند و طی اقداماتی برنامه‌ریزی شده در دوره شش ماه تا یکسال این افراد بتوانند به خانواده خود بازگردند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه حجم کار در تهران بزرگتر از دستگاه‌ها است، افزود:‌ متاسفانه  حدود 55 تا 60 درصد معتادان متجاهر در تهران از دیگر شهرستان‌ها وارد تهران می‌شوند و علی‌رغم پیگری‌های انجام شده، بنا بر اعلام نیروی انتظامی تعداد این معتادان از حدود 7 هزار نفر در سال 91 به 15 هزار نفر در سال 94 رسیده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، با بیان اینکه امروزه اردوگاه‌هایی که قرار بود برای جمع‌آوری معتادان آماده شود هر یک دچار مشکلاتی هستند، گفت: در نشست مذکور به این نتیجه رسیدیم که یا دستگاه‌ها نمی‌توانند یا نمی‌خواهند این معتادان را جمع‌آوری کنند که قرار شد نشست‌های مختلفی برگزار شود تا در نهایت این موضوع را از وزیر کشور پیگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
نظرات (1)
علی هاشمی | ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
0 0
کاش زودتراین طرح اجرایی شود سرما می اید وچه جانگدازهست تحمل کردنش برای معتادانی که خیابانی شده اند
ارسال نظر