پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 850
۰۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
اندازه متن
مشاور پیشین رییس‌جمهور روسیه:

مشکل مواد مخدر جنبه ژئوپلیتیکی پیدا کرده است

رشد مواد مخدر امنیت منطقه را متاثر کرده است/مشکل تولید مواد مخدر مشکل داخلی افغانستان نیست بلکه مشکلی جهانی است/ تروریست ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی هستند که حوزه امنیتی ایران و روسیه و حتی چین است.
مشاور پیشین رییس‌جمهور روسیه

مشاور پیشین رییس‌جمهور روسیه در امور امنیتی گفت که مشکل مواد مخدر جنبه ژئوپلیتیکی پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا)  و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دیمیتری ایوانف رییس فدرال فدراسیون روسیه در امور مقابله با مواد مخدر در دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام گفت:« رشد مواد مخدر امنیت منطقه را متاثر کرده است. مطمئن هستیم مشکل تولید مواد مخدر مشکل داخلی افغانستان نیست بلکه مشکلی جهانی است چرا که معماری جهانی را بر هم می زند.»

وی تاکید کرد که مشکل مواد مخدر صرفا از راهکارها و برخوردهای پلیسی رفع نمی شود و به راهکارهای سیاسی نیاز دارد از این رو با توجه به تجربه ایران در مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر در مرزهایش با افغانستان و منطقه به ایران آمده ایم تا با مسئولان سیاسی تبادل نظر داشته باشیم.

همچنین علی‌اکبر ولایتی در این دیدار با بیان اینکه مواد مخدر فقط یک تجارت نامشروع نیست بلکه با سیاست های برخی کشورهای فرامنطقه ای و بین المللی پیوستگی دارد، افزود: «این کشورها ناامنی و بی ثباتی را از این راه در منطقه دنبال می کنند.»

وی ادامه داد:« آمریکایی ها به دنبال یک بهانه افغانستان را اشغال کردند. یکی از اهدافشان در این کشور را مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر اعلام کردند اما در این یک دهه تولید و قاچاق مواد مخدر چند برابر افزایش یافته است.»

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «پدیده تروریسم توسط افراطی های به اصطلاح مسلمان صورت می گیرد که القاعده و داعش جزو انها هستند و بخشی از منابع مالی آنها از محل تولید و قاچاق مواد مخدر تامین می شود. این گروه ها کشتن آدم‌های بی گناه را جایز می دانند و از این رو استفاده از مواد مخدر برای تامین مالی شان را نیز مجاز می دانند.»

ولایتی تصریح کرد:« ما می دانیم تروریست ها به دنبال نفوذ در آسیای مرکزی هستند که حوزه امنیتی ایران و روسیه و حتی چین است و ما نمی توانیم نسبت به طراحی های صورت گرفته برای منطقه بی تفاوت باشیم. قاچاق مواد مخدر و تروریسم موضوعی به هم پیچیده و مرتبط به یکدیگر است و همکاری ایران و روسیه برای جلوگیری از این خطر رو به گسترش ضروری است.»

منبع : خبرگزاری ایسنا 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر