پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 840
۰۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۷
اندازه متن
مدیرعامل خانه خورشید:

تعداد کمی از کارفرمایان از زنان بهبود یافته حمایت می‌کنند

وقتی پای بازار کار و حقوق وسط می آید هیچ ارگان یا شخصی نیست تا از آنها حمایت کند/بیش از 10 ماه است برای اشتغال زنان بهبود‌ یافته تلاش می‌کنیم، اما هنوز امکان مناسبی در این زمینه برای‌ ما فراهم نشده است/تنها 30 نفر از این زنان اشتغال پیدا کرده اند.
لیلا ارشد ، مددکار اجتماعی

مدیرعامل خانه خورشید با بیان اینکه تعداد زیادی از زنان بهبودیافته خانه خورشید که همگی سرپرست خانوار هستند هنوز موفق به اشتغالزایی نشده اند گفت:« تمایل ارگان های دولتی برای اشتغال و حمایت از این زنان بسیار کم است ولی اقدامات شهرداری در این زمینه می تواند کمک فراوانی به این زنان باشد.»

به گزارش پایگاهیخبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از پایگاه خبری «تهران سما» ، لیلا ارشد ، گفت: «بیش از 10 ماه است برای اشتغال زنان بهبود‌ یافته تلاش می‌کنیم، اما هنوز امکان مناسبی در این زمینه برای‌ ما فراهم نشده است.»

وی افزود: «به درستی که امکان اشتغال، بیمه و سایر حمایت‌های اجتماعی باید از سوی دولت با قوانین حمایتی در برنامه‌ریزی‌های کلان صورت گیرد وگرنه نهادی مدنی با تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های‌شان در بسیاری از موارد ناکام می‌ماند و گروه هدف آنها نیز با تمام تمایلی که به سالم‌زیستن دارند، دچار لغزش می‌شوند و به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند. »

ارشد با اشاره به اینکه خانه خورشید مدت هاست در زمینه اشتغال زنان بهبودیافته با مشکلات فراوانی مواجه است گفت:« تا کنون توانسته ایم تنها برای 25 نفر از این زنان اشتغالزایی کنیم. متاسفانه تعداد کارفرمایانی که از زنان بهبود یافته و سرپرست خانوار حمایت می کنند، کم است. »

 مدیر خانه خورشید با اعلام اینکه تا کنون تعداد زیادی از این زنان در دوره های مهارتی فنی حرفه ای مانند آرایشگری شرکت کرده اند تصریح کرد: «وقتی پای بازار کار و حقوق وسط می آید هیچ ارگان یا شخصی نیست تا از آنها حمایت کند. به این ترتیب بودجه هایی که موسسه برای گذراندن دوره ها در اختیار این زنان گذاشته از بین می رود.»

وی افزود:« موسسه ما تا کنون از شهرداری حمایت های فراوانی را گرفته است و امیدواریم از این بعد این روال با سرعت بیشتری انجام شود. ما چیزی نزدیک به 120 پرونده از زنان بهبود یافته در این مرکز داریم تا کنون تنها 30 نفر از آنها اشتغال پیدا کرده اند.»

 ارشد با یادآوری اینکه در 9 سال گذشته برنامه ریزی های خانه خورشید برای بهبود زنان مصرف کننده بود گفت: «ما با سیستم متادون سعی در بهبود این زنان داشتیم اما نزدیک به سه ماه است که هدف هایمان را تغییر داده ایم و به زنانی که قطع سوءمصرف داشته اند کمک می کنیم.»

منبع : پایگاه خبری تهران سما


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر