پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 806
۰۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
اندازه متن
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی عنوان کرد:

نیاز برنامه ششم به سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد بومی

ما دربرنامه کلان کشوری نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم/نمی‌توان یکسری برنامه در سطح ملی بنویسیم و توقع داشته باشیم که در همه نقاط کشور جواب دهد بلکه باید به سمت برنامه‌های استانی یا حتی محلی برویم.
حسن موسوی‌چلک  رئیس انجمن مددکاران اجتماعی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی بر نیاز برنامه ششم به سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد بومی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حسن موسوی‌چلک ، در خصوص اولویت‌های حوزه آسیب‌ اجتماعی در برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: «در سند چشم‌انداز 1404 برای جامعه ایرانی ویژگی‌های مختلفی مطرح بود که بر اساس آن برنامه چهارم و پنجم توسعه تدوین شد.»

وی ادامه داد: «در برنامه چهارم مواردی از سطوح مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح شد اما برنامه پنجم هیچ موضوعی نبود، در هر دو برنامه قدم‌های موثری در تحقق مولفه‌های اجتماعی ایران 1404 برداشته نشد. در برنامه ششم با توجه به اینکه وضعیت اجتماعی نگران‌کننده شده و در حوزه‌های طلاق، اعتیاد به مواد مخدر صنعتی، ایدز، آسیب‌های فضای مجازی و... کارشناسان را به تکاپو وادار کرده است.»

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، افزود:« ما در یک برنامه کلان کشوری نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم از طرف دیگر نمی‌توان یکسری برنامه در سطح ملی بنویسیم و توقع داشته باشیم که در همه نقاط کشور جواب دهد بلکه باید به سمت برنامه‌های استانی یا حتی محلی برویم. ما باید این را به عنوان الزام بیاوریم تا دولت مکلف باشد سند آسیب‌های اجتماعی را با رویکرد بومی و متناسب به نیاز امروز تدوین کند.»

وی افزود:‌ «دولت باید سطوح مختلف پیشگیری از آسیب‌ها را در برنامه ششم لحاظ کند و چهار مولفه فراگیری، جامعیت،کفایت و پایداری را برای خدمات در نظر داشته باشد. الزام دیگر توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و دینی است که البته باید در کنار آن متناسب با رویکرد بومی از تجارب کشورهای موفق در این زمینه استفاده کنیم.»

منبع : خبرگزاری تسنیم 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر