پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 749
۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۳
اندازه متن
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر:

سرانه پيشگيری از اعتياد در دنيا 40 برابر ايران/ کاهش معنادار سن اعتياد در کشور

بر اساس محاسبات صورت گرفته‌ شده، مشخص شد که در ايران ساليانه براي هر شهروند تنها نيم دلار صرف امور مرتبط با پيشگيري از اعتياد مي‌شود اما اين ميزان در سراسر دنيا مبلغي حدود 20 دلار براي هر نفر است.
پرویز افشار ،معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «اعتبار در نظر گرفته‌ شده در دنيا براي پيشگيري از اعتياد 40 برابر بيشتر از مبلغي است که در ايران به اين امر اختصاص داده‌ شده است. »

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرگزاری موج ، پرويز افشار، بابيان اين مطلب تصريح کرد: «متأسفانه در ايران به‌ شدت با محدوديت منابع در امر پيشگيري از اعتياد مواجه هستيم و به اين خاطر نمي‌توانيم آن‌طور که بايد براي مباحث مرتبط با پيشگيري از معضل اعتياد برنامه‌ريزي کنيم. »

وي افزود: «بر اساس محاسبات صورت گرفته‌ شده، مشخص شد که در ايران ساليانه براي هر شهروند تنها نيم دلار صرف امور مرتبط با پيشگيري از اعتياد مي‌شود اما اين ميزان در سراسر دنيا مبلغي حدود 20 دلار براي هر نفر است.» 

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکيد بر اهميت ثانيه‌ها در جلوگيري از اعتياد جوانان کشور خاطرنشان کرد: «در امر پيشگيري از اعتياد، حتي ثانيه‌ها نيز داراي ارزش بوده و تصميم‌گيرندگان در اين مقوله نبايد زمان را از دست دهند.»

وي ادامه داد: «هراندازه در موضوع پيشگيري از اعتياد هزينه شود، به همان ميزان از هزينه‌هايي که در آينده، کشور بايد براي فرد معتاد بپردازد جلوگيري شده و اين هزينه‌ها مفيد خواهد بود. »

افشار با اشاره به افزايش علاقه بانوان به مصرف مواد مخدر اظهار کرد: «طي سال‌هاي اخير مصرف مواد مخدر در ميان بانوان رواج زيادي داشته و اگر براي جلوگيري از اين اتفاق برنامه‌ريزي نشود در آينده با مشکلات بي‌شماري مواجه خواهيم شد. »

وي افزود:« بدون شک اعتياد بانوان، آسيب‌هاي اجتماعي بسيار زيادي را در پي خواهد داشت زيرا اساس زندگي خانواده‌ها با اعتياد زن خانواده به خطر مي افتد. »

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص کاهش سن اعتياد در ميان جوانان اذعان کرد:« اکنون شاهد هستيم که در مدارس کشور نيز دانش‌آموز معتاد وجود دارد و سن اعتياد به‌صورت معناداري رو به کاهش است. »

منبع : خبرگزاری موج 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر