پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 724
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
اندازه متن
مدیرکل بهزیستی خوزستان:

خوزستان دارای بیشترین کمپ ترک اعتیاد در کشور

بیش از 140 تیم اجتماع‌محور در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان خوزستان ایجاد شده است/فرمانداران هر شهر بهترین کارشناسان در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستند/ فرمانداران باید با مشخص کردن مناطق آلوده به مواد مخدر، میزان اعتبارات لازم را تعیین کنند.
غلامرضا صدیق‌راد  مدیرکل بهزیستی خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: «در حال حاضر 96 کمپ ترک اعتیاد فعال در استان وجود دارد که بیشترین تعداد در میان استان‌های کشور است.»

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، غلامرضا صدیق‌راد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: «سازمان بهزیستی در پیشگیری اولیه در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیش از 56 مرکز مشاوره روانشناس فعال دارد. همچنین به تازگی شماره تلفن 1480 با همکاری 10 روانشناس در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر جهت ارائه مشاوره به مردم فعال شده است.»

وی افزود: «بیش از 140 تیم اجتماع‌محور در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان خوزستان ایجاد شده و همچنین 96 کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد که بیشترین تعداد در سطح کشور است. در هر مرکز حدود 33 فرد معتاد در فرصت 21 روزه، سم‌زدایی و درمان می شوند. همچنین در حال حاضر 17 مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی و 190 مرکز درمانی در زمینه ترک اعتیاد در استان خوزستان در حال فعالیت هستند.»

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کار مبلغان در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: مبلغان تاثیر بالایی در پیشگیری از اعتیاد دارند اما در صورت لزوم تبلیغ در نقاط ویژه حتما باید این نقاط، شناسایی و به مبلغان معرفی شود.

وی افزود: «حدود 320 مبلغ در کارگروه‌های آموزشی در تمام شهرستان‌های استان خوزستان برای فعالیت موثرتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده‌اند و طی ماه‌های محرم و صفر نیز حدود 3000 مبلغ کار تبلیغ را انجام می‌دهند که در زمینه پیشگیری از اعتیاد می‌توانند تاثیر زیادی داشته باشند.»

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان نیز گفت: عملکرد مدیران دستگاه‌های مربوطه در زمینه مبارزه با مواد مخدر با تشکیل هیاتی با حضور مدیران دستگاه‌ها، ارزیابی خواهد شد. دانشگاه، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی با توجه به استانی بودن سطح کاریشان، باید تولیداتی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

وی افزود:« همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌ها در ستاد مبارزه با مواد مخدر بررسی می‌شود.»

مقتدایی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در موفقیت مبارزه با مواد مخدر گفت: «سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در فضای مجازی به اقدامات تبلیغی و مبارزه با مواد مخدر بپردازند.»

استاندار خوزستان با اشاره به نقش موثر فرمانداران در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: «فرمانداران هر شهر بهترین کارشناسان در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستند و بهتر از دیگران می‌توانند در شهرستان خود در این زمینه عمل کنند. فرمانداران باید با مشخص کردن مناطق آلوده به مواد مخدر، میزان اعتبارات لازم برای مبارزه با آن را تعیین کنند.»

منبع : خبرگزاری ایسنا 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر