پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 673
۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۵
اندازه متن
رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر خراسان شمالي:

كاهش سالانه 5 درصد از شيوع اعتياد در كشور تا پايان برنامه ششم توسعه

نگاه دولت درگير كردن ‏خانواده در امر مبارزه با موادمخدر و اجتماعي كردن آن است به طوري كه خانواده‌ها اگر به ميدان بيايند/همه دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي بايد تلاش ‏هاي خود را مضاعف كنند.
مهندس پرويزي رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر

استاندار و رئيس شوراي هماهنگي مبارزه باموادمخدر خراسان شمالي گفت:« تا پايان برنامه ششم توسعه، ساليانه 5 درصد از ميزان اعتياد ‏كاهش پيدا كند.»

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي، مهندس پرويزي در جلسه اين شورا بيان داشت: «در برنامه ششم توسعه يكسري ‏وظايفي در حوزه مبارزه با موادمخدر تعيين شده كه در طول اجراي برنامه ششم توسعه ساليانه 5 درصد از ميزان اعتياد ‏كاهش پيدا كرده و در پايان برنامه بايستي ميزان اعتياد در كشور 25 درصد كاهش يابد.»

وي افزود: «همه اعضاء بايستي تدابيري را براساس ‏برنامه اتخاذ نمايند. دستگاه ها در اين خصوص پيشنهادات خود را به دبيرخانه شورا ارسال كنند. نگاه دولت درگير كردن ‏خانواده در امر مبارزه با موادمخدر و اجتماعي كردن آن است به طوري كه خانواده‌ها اگر به ميدان بيايند مي‌توان گام هاي ‏موثري را در امر مبارزه با موادمخدر برداشت. لازمه اين موضوع اين است كه همه دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي بايد تلاش ‏هاي خود را مضاعف كنند.»

وي در ادامه بيان داشت:« با توجه به اينكه پيشنهادات مربوط به بودجه سال 1395 تا پايان مهرماه فرصت دارد، دستگاه‌ها ‏مي‌توانند طرح‌هاي خود در حوزه مبارزه با موادمخدر را به شورا ارسال كنند.»

قرباني دبير شورا نيز در ابتداي جلسه نيز ضمن ارائه گزارشي از اقدامات صورت در طول جلسه، پيرامون مسائل فعاليتهاي صورت ‏گرفته درحوزه كارگاه هاي صنعتي مطالبي را ارائه و در پايان با توجه به مستقل بودن حوزه علوم پزشكي شهرستان اسفراين ‏گزارشي مطرح كرد.

در ادامه جلسه نيز، مديران كل اداره كل تعاون،‌كار و رفاه اجتماعي، رئيس دانشگاه دولتي و رئيس دانشكده علوم پزشكي اسفراين ‏گزارشي از اقدامات انجام گرفته ارائه كردند.

منبع خبر: روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر