پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 532
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۴
اندازه متن
نماینده انستیتوی مرکزی سلامت روان آلمان در نهمین کنگره ملی دانش اعتیاد:

مشارکت بیمار و خانواده او در ارائه توصیه های درمان ضروری است

نماینده انستیتوی مرکزی سلامت روان آلمان، در نشست عمومی روز دوم از نهمین کنگره ملی دانش اعتیاد در ایران، درباره درمان مشکلات الکل و رویه جدیدی در کشور آلمان صحبت کرد.
مان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اعتیاد، کارل مان با تاکید بر اشکال مختلف رویه های درمان اعتیاد به الکل، گفت:  بعضی از رویه ها بر پایه تجربه ها و دیدگاه های موثق و برخی دیگر بر مبنای مطالعات و تحقیقات در حال آزمایش هستند.

 او ادامه داد: در این جا بحث من این خواهد بود که آنچه که تحت عنوان شواهد تجربی و آزمایشی برای درمان الکل شناخته می شود، می تواند تا چه حد موفقیت آمیز باشد.

 او ضمن اشاره به مطالعه 4 ساله ای که در زمینه درمان اعتیاد به الکل در آلمان انجام شده است، گفت: دستیابی به درمان ها یا توصیه های درمانی با بکارگیری شورایی متشکل از بین 50 تا 60 درصد از رشته های تخصصی  مختلف پزشکی، مثل تخصص داخلی، روانپزشک، عصب شناس، و روانشناسی و مددکاری اجتماعی و نماینده بیمار  انجام شده است. مان این تجربه موفق را در مورد ایران نیز عملی دانست.

او ادامه داد: از این طریق، توصیه های عملی ساده ای را برای درمان بر مبنای شواهد تجربی و علمی فرمول بندی کرده ایم.

کارل مان از انستیتوی مرکزی سلامت روان آلمان، با تاکید بر تضاد منافع در افراد تصمیم گیرنده در ایجاد دستور العمل ها و توصیه های درمانی، به این نکته اشاره کرد که در تجربه مطالعه آنان، افراد یا نمایندگان ذی نفعان ا ز داشتن حق رای محروم شده اند.

 مان افزود: برای روش ها و توصیه های درمانی در یک روند مشارکتی سیستم امتیاز دهی مشخصی تعریف شده است و این سیستم برای  افراد درگیر در پروسه درمان  به رای گذاشته شده است.

او تست آزمایشگاهی، کاهش آسیب و مداخلات پس از درمان را به عنوان مثال هایی از روش های درمانی مطرح کرد که امتیاز A دریافت کرده اند.

 مان سایر امتیازها که توسط شورای مذکور به کار برده شده است را، B  و O نامید. او به روش مشارکتی در طول تدوین و ارائه روش درمان تاکید کرد و گفت: ارائه توصیه های به روز باید به گونه ای صورت گیرد که نظر بیمار و خانواده او نیز در آن دخیل باشد. 

 او دستاورد این روش را کمک به بیمار، متخصصان و خانواده بیمار در شناخت اعتیاد به الکل و بهبود رفتارها در قبال افراد دچار سوء مصرف الکل دانست.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر