پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 518
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۱
اندازه متن
وزیر تعاون:

مشکل بیمه اعتیاد را حل وفصل کرده ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه اعتیاد در شورای عالی بیمه تصویب شده و این مشکل را حل وفصل کرده ایم.
علی ربیعی وزیر تعاون

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد در سالن همایش های رازی افزود: «سازمان فنی و حرفه ای نیز مکلف شده تا در کنار مراکز ترک اعتیاد قرار گیرد و به معتادان آموزش مهارت دهد. »

وی از اجرای برنامه ویژه با همکاری مددکاران برای معتادان خبر داد و گفت: «هدف از اجرای این برنامه آن است که معتادان پس از ترک اعتیاد، در جامعه رها نشوند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: «منتظریم اعتباری از محل اجرای هدفمندی یارانه ها حذف کنیم تا به مشاغل اجتماعی معتادان اختصاص یابد. »

آمار معتادان بین شاغلان و متاهلان رو به افزایش است

ربیعی با بیان اینکه آمار معتادان بین شاغلان و متاهلان رو به افزایش است، تصریح کرد: «افزایش آمار معتادان بین شاغلان به آن معنا است که دیگر فقط بیکاری را نمی توان از علل گرایش به اعتیاد عنوان کرد. »

وی ادامه داد:« عجیب است که نسبت معتادان متاهل در مقایسه با مجردها رو به افزایش است. »

ربیعی با اشاره به چهار هزار شهید و 12 هزار معلول در راه مقابله و مبارزه با اعتیاد گفت: «45 درصد زندانیان به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر به زندان افتاده اند. »

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:« 25 درصد جرایم آسیب های اجتماعی از جمله قتل، نزاع و خشونت خانوادگی کاملا متاثر از اعتیاد است. »

ربیعی تصریح کرد: «پیشتر فرضیه ای وجود داشت که بین بیکاری و فقر و اعتیاد رابطه معنادار وجود دارد و نوع دیگر آن نیز ناشی از لذت جویی بود و دو طبقه از معتادان را می توانستیم مشخص کنیم اما امروز این معادلات به هم ریخته و پدیده اعتیاد با علل مختلفی صورت می گیرد. »

حدود 10 میلیون خانوار ایرانی درگیر اعتیاد است

وی افزود:« 10 درصد معتادان را زنان تشخیص می دهند اما روند شیوع اعتیاد بین زنان نیز افزایش یافته است.»

ربیعی گفت: سن اعتیاد کاهش و نیز الگوی مصرف آن تغییر یافته است. »

وی ادامه داد: «اگر اعضای هر خانوار را چهار نفر در نظر بگیریم، اکنون بین 7 تا 10 میلیون خانوار ایرانی درگیر اعتیاد هستند. »

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:« در مساله اعتیاد به مواد فروش و خود اعتیاد متمرکز شده ایم در حالیکه باید تمرکز خود را به خانواده و افرادی که ظرفیت و استعداد معتاد شدن را دارند معطوف شویم. »

جامعه ایرانی منزوی تر شده است

ربیعی تصریح کرد: «متاسفانه جامعه ایرانی نسبت به قبل منزوی تر شده و تکنولوژی به این انزوا کمک کرده و این مساله زمینه را برای روآوردن به اعتیاد فراهم آورده است. »

در جامعه فاقد گفت وگو آمار اعتیاد افزایش می یابد

وی افزود: نعلل اعتیاد در حال حرکت به سمت ناشناختگی است، بنابراین حتما باید راه حل های اجتماعی را برای کنترل اعتیاد جست و جو کنیم. »

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: «احیای روابط اجتماعی، مهمترین راهکار برای بازدارندگی اعتیاد است. »

وی افزود: «جامعه ای که دچار فقدان گفت وگو است، آمار اعتیاد نیز در آن افزایش می یابد. »

ربیعی گفت:« متادون اعتماد و گفت وگود در تشکل های مردمی، موثرتر از داروهای مراکز ترک اعتیاد عمل کرده است. »

در مراسم افتتاح نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد جمعی از مسوولان سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند.

این کنگره به مدت سه روز برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر