پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 458
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴
اندازه متن
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده:

سن اعتیاد دختران به ١٣‌سال رسیده است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما از کاهش سن اعتیاد دختران به ١٣‌سال خبر داد.
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده شهیندخت م

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از روزنامه شهروند ، شهیندخت مولاوردی درباره آمار زنان معتاد گفت:«نزدیک به ١٠‌درصد معتادان، زن هستند، ٦٢‌درصد از معتادان متاهل هستند و انواع آسیب‌ها و خشونت‌ها را بر خانواده خود اعم از زنان و فرزندان اعمال می‌کنند. در حال حاضر سن اعتیاد دختران به ١٣‌سال رسیده است و شاهد تغییر الگوی مصرف مواد از سوی آنان از مواد سنتی به مواد صنعتی و روان‌گردان هستیم. این تغییر نشان‌دهنده آن است که دختران به دنبال شادی و نشاط هستند، چرا که افسردگی یکی از دلایل گرایش به اعتیاد محسوب می‌شود. »او همچنین در این برنامه تلویزیونی با اشاره به ازدواج برخی از دختران پیش از رسیدن به سن قانونی گفت: « در یکی، دو‌ سال اخیر آمار نگران‌کننده‌ای از ازدواج دختران پیش از رسیدن به سن قانونی و ثبت آنها به دست ما رسیده است، حتی شاهد ازدواج دختران کمتر از ١٠‌سال نیز بوده‌ایم.»

مولاوردی افزود: « درحال حاضر سن ازدواج قانونی دختران ١٣‌سال شمسی است و براساس مفاد قانون مدنی در صورتی که ولی دختر مصلحت بداند، او پیش از ١٣سالگی نیز می‌تواند ازدواج کند. بیشتر این ازدواج‌ها در مناطق مرزی به علت فقر اتفاق می‌افتد، بنابراین از وزارت دادگستری درخواست کرده‌ایم گزارشی درباره ازدواج دختران در زیر سن قانونی به ما ارایه دهد. پس از دریافت گزارش وزارت دادگستری، بررسی‌های کارشناسی خود را از ابعاد مختلف فقهی، حقوقی و جامعه‌شناختی آغاز و در صورت لزوم لایحه‌ای را در این زمینه تنظیم می‌کنیم و به دولت ارایه می‌دهیم تا دولت نیز به مجلس ارایه دهد.»

مولاوردی درباره مهم‌ترین مطالبات زنان کشور اظهارکرد:«  براساس نتایج به دست آمده از اطلس زنان کشور، چندین موضوع نیازمند اقدام فوری است، بنابراین درصدد هماهنگی بین دستگاه‌ها و پیگیری اجرای وظایفشان در این موضوعات هستیم. یکی از این موضوعات بررسی مسائل زنان سرپرست خانوار و دیگری دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی و به‌طورکلی دختران جوان است.»


منبع : روزنامه شهروند 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر