پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 350
۲۷ امرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
اندازه متن
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

کشت مواد مخدر در داخل کشور نداریم

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «به دلیل انسداد مرزهای شرقی ایران و افغانستان، قاچاقچیان به سمت مرز جنوبی پاکستان می‌روند. در حال حاضر 200 تا 300 کیلومتر از مرز جنوبی نیز در حال ایجاد تأسیسات و اقدامات مقابله‌ای است.»
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرگزاری ایسنا ،اسدالله هادی‌نژاد، در واکنش به زمزمه‌هایی پیرامون کشت مواد مخدر در برخی استان‌های کشور اظهار کرد:‌ «در مجموع کشت مواد مخدر در داخل کشور نداریم، مگر به صورت موردی و گلخانه‌ای که آن هم کنترل می‌شود، اما کشت در مزرعه و زمین‌های کشاورزی بزرگ به هیچ وجه انجام نمی‌شود.»

وی در ادامه درباره امنیت مرزها نیز گفت: «حدود 2450 کیلومتر مرز به کمک سیم خاردار، دیوار، برجک، کانال،‌ ایجاد قرارگاه‌های اطلاعاتی، سیستم‌های کنترل اپتیکی و الکترونیکی، راداری، حرارتی، استفاده از پهباد، و سایر وسایل پرنده و همچنین ایجاد مرکز جی پی سی در ایران تحت کنترل است.»

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان ایران، افغانستان و پاکستان در مقابله با قاچاقچیان و حاملین مواد مخدر وجود دارد اظهار کرد: «مرزهای شرقی میان ایران و افغانستان مرزهای مسدود شده است، مگر عبور مواد به طریق انفرادی و کوله باری انجام شود. به دلیل انسداد این مرزها، قاچاقچیان به سمت مرز جنوبی پاکستان می‌روند. در حال حاضر 200 تا 300 کیلومتر از مرز جنوبی در حال ایجاد تأسیسات و اقدامات مقابله‌ای است.»

هادی‌نژاد افزود:« انسداد مرزهای جنوبی پاکستان نیز از برنامه‌های جدی ماست. اکنون حدود 35 درصد از مواد مخدر کشت شده در افغانستان به سمت مرز ایران، 35 درصد به سمت دریا و 40 درصد به سمت شمال افغانستان حرکت می‌کند. ما این توانایی را داریم که این میزان ورود مواد را حدود 10 - 15 درصد و شاید بیشتر کاهش دهیم.»

به گفته معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر میزان کشت مواد در افغانستان در سال جاری 6400 تن گزارش شد که نسبت به سال 2001 که امریکا و اروپا وارد افغانستان شدند حدود 30 تا 40 برابر افزایش یافته است.

منبع : خبرگزاری ایسنا 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر