پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2624
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

راه‌اندازی 150 مرکز اورژانس اجتماعی از محل هدفمندی یارانه‌ها

در ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه تولیت سلامت اجتماعی به بهزیستی واگذار شده است. نگاه به معتادانی که تا سالهای گذشته به عنوان مجرم شناخته میشدند به عنوان بیمار تغییر کرده است.
انوشیروان محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی ۱۵۰مرکز اورژانس اجتماعی از محل هدفمندی یارانه ها و کمک ۵۰ میلیاردی مجلس به سرجمع اعتبارات اورژانس اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزای ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در آیین تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با  اشاره به همکاری معاونت حمایت‌های اجتماعی و معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در طرح «نماد» گفت: در این طرح حدود ۳۳ بسته روان‌شناسی و مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حدود ۲۳بسته برای ارتقای مددکاری در رده سنی دبستان و مهد کودک تهیه شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت در اورژانس اجتماعی سراسر عشق و علاقه است افزود: فعالیت در همه حوزه‌های سازمان بهزیستی با دشواری‌هایی همراه است اما سختی کار در اورژانس اجتماعی مضاعف است. در حال حاضر با تحولات عظیم محیطی، گسترش فضای مجازی و تغییر سبک زندگی با افزایش اختلالات روحی مواجهیم و با شرایطی روبه روشده‌ایم که بنیان خانواده  در معرض تهدید قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، سازمان بهزیستی را تخصصی‌ترین و علمی‌ترین نهاد حاکمیتی  با بهره مندی از ۲۲ هزار نیروی فعال و سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و اظهار کرد: در زمینه فعالیت سازمان بهزیستی همزمان با دولت تدبیر و امید سه راهبرد  وجود دارد که نخستین راهبرد مربوط به پیشگیری است. پیشگیری تمام اقدامات مربوط به تحکیم خانواده، توانمندسازی و اجتماع محوری را شامل می‌شود.

بندپی در  ادامه با اشاره به آموزش‌های پیش از ازدواج و بسته‌های آموزشی در حوزه اعتیاد، راهبرد بعدی بهزیستی را مربوط به حوزه مداخله دانست و تصریح کرد: زمانیکه آسیب‌ها ومداخلات اجتناب‌ناپذیر هستند، اورژانس اجتماعی در حوزه مداخله وارد می‌شود  و برای اولین بار در حوزه سلامت اجتماعی نقش آفرینی کرده و نگاه تصمیم سازان را به خود جلب می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سلامت تنها مربوط به سلامت فیزبکی و جسمی نیست، گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت این سازمان مسئولیت ۲۰ درصد از سلامت را برعهده دارد و ۸۰ درصد باقی مانده مربوط به سلامت روانی و اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه تولیت سلامت اجتماعی به بهزیستی واگذار شده است، اظهار کرد: نگاه به معتادانی که تا سالهای گذشته به عنوان مجرم سناخته می‌شدند به عنوان بیمار تغییر کرده است. همچنین‌سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در ۱۱ استان رونمایی شده است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بیش از ۳۰ بار از سازمان بهزیستی نام برده شده است. در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از یک دستگاه نام برده شده که سختی کار دارند اما حق سختی کار می‌گیرند و این دستگاه سازمان بهزیستی است. اورژانس اجتماعی نقش مداخله تخصصی، علمی و ... در رفع بحران‌های اجتماعی دارد.

بندپی در ادامه تاکید کرد: استراتژی سوم بهزیستی استفاده از ظرفیت های مردمی  مثل سازمان‌های مردم نهاد است که بهزیستی بیش از سایر دستگاه‌ها توانسته حلقه ارتباطی با سازمان‌های مردم نهاد برقرار کند. این در حالیست که بهزیستی تصدی بیش از ۹۳ مسئولیت خود را به ظرفیت‌های اجتماعی واگذار کرده است.

 منبع: خبرگزاری ایسنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر