پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2623
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۷
اندازه متن
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری تهران:

مراکز شبانه‌روزی برای نگهداری زنان آسیب‌دیده وجود ندارد/مددسراها جواب نمی‌دهد

مددسراها و سامان‌سراها جوابگوی نیاز ما نیستند، چراکه فقط در ساعات شب این افراد را می‌پذیرند و روزها در مقابل نگهداری زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب هیچ مسئولیتی ندارند.
ثریا شارقی

مدیرکل دفتر امور بانوان و مشاور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه مددسراها به تعداد کافی برای زنان آسیب‌دیده وجود ندارد، گفت: مددسراها و سامان‌سراها جوابگوی نیاز ما نیستند، چراکه فقط در ساعات شب این افراد را می‌پذیرند و روزها در مقابل نگهداری زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب هیچ مسئولیتی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایلنا، ثریا شارقی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تاکنون چه اقداماتی برای زنان بی‌خانمان درنظر گرفته شده است، گفت: معتقدم، در زمینه زنان آسیب‌دیده گرفتار یک حلقه مفقوده هستیم و باید این حلقه مفقوده را شناسایی و برطرف کنیم.

او با بیان اینکه مددسراها به تعداد کافی برای زنان وجود ندارد، ادامه داد: مددسراها و سامان‌سراها جوابگوی نیاز ما نیستند، چراکه فقط در ساعات شب این افراد را می‌پذیرند و روزها در مقابل نگهداری زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب هیچ مسئولیتی ندارند. ما باید برای این افراد مراکز شبانه‌روزی را ایجاد کنیم که هم در آن مراکز توانمند شده و هم اینکه در آنجا آرامش داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و مشاور بانوان استانداری تهران خاطرنشان کرد: این مراکز باید به گونه‌ای باشد که هر زمانی خانمی احساس کرد به دلیل خشونتی که بر او اعمال می‌شود، باید از منزل خارج شود؛ بتواند بدون هیچ مشکل و پیچ و خم اداری به آنجا مراجعه کند تا با چالش‌هایی که در جامعه وجود دارد، مواجه نشود.

شارقی تصریح کرد: در همین زمینه طرحی با عنوان ساخت مجتمع توانمندسازی زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب را مطرح کردیم، در صورتی که این طرح نهایی شود؛ بدون شک با اجرای آن می‌توانیم در راستای کاهش‌ آسیب‌ها و افزایش توانمندی زنان گام موثری را برداریم.

او با بیان اینکه این مراکز می‌تواند مکان امنی برای زنانی باشد که در معرض آسیب هستند، تصریح کرد: زنانی که مورد خشونت قرار گرفته‌اند، زنانی که از منزل رانده‌ شده‌اند، زنانی که بعد از طلاق جایی برای رفتن ندارد، زنانی هستند که به شدت در معرض آسیب بوده و همه این موارد می‌تواند شروعی برای آسیب باشد و باید از همان زمانی که زنان در معرض آسیب قرار می‌گیرند، آنها را در زیر چتر حمایتی قرار دهیم تا این افراد با مسائل و مشکلات دیگری درگیر نشوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و مشاور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه ایجاد این مراکز از بروز بحران‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند، تاکید کرد: معتقدم باید مجتمع توانمندسازی زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب ساخته شود تا زنان بتوانند در فضای آرام باشند. برنامه ما هم به این صورت است که ابتدا این زنان غربالگری شده و تحت مشاوره‌های پزشکی و روانشناسی قرار گرفته و در یک فضای آرام با توجه به توانایی‌شان تحت آموزش‌های بازارمحور قرار گرفته و بعد از اینکه از لحاظ روحی و اشتغال برای ورود به جامعه آماده شدند با استقلال مالی به جامعه بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر